Gangbang - en dyrköpt historia

Inlägg #1: Postat: 2005-02-14 12:19:00
tomster
så kan vi inte godtyckligt anta att de är oskyldiga... eller skyldiga. Jag undrar också varför de ville ha sex alla tre med en kvinna innan match. Du undrar hur pass sargat ett underliv måste vara... tänk om det inte var sargat alls? Tänk om det faktum att åklagaren la ner förundersökningen berodde på att... ingen våldtäkt begåtts? Ja, prostituerade ÄR rättslösa, visste du inte det? Det är ju olagligt, de är en del av problemet.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-14 12:21:00
tomster
Sexköpslagen skyddar dem föga från det faktumet att de är på samhällets botten. Vill man ändra det får man nog legalisera sexköp, folk som sysslar med kriminella aktiviteter är nämligen rättslösa. Hur som helst: Är det inte så att det finns en trubbighet i detta med sexövergrepp? Som det är nu är det svart eller vitt, antingen är alla nöjda eller så är det våldtäkt. Trubbigt. Killarna har förmodligen en dålig syn på kvinnor... men vad träffar de för kvinnor normalt?
Inlägg #3: Postat: 2005-02-14 12:24:00
tomster
Vad jag försöker få fram: att det inte var våldtäkt utesluter inte att killarna agerat på ett dåligt sätt. Att det inte var våldtäkt utesluter inte att tjejen mår dåligt. Men allt vi har att ta till i detta nymoraliska Sverige är våldtäktsanklagelser. Det här fallet är unikt, precis som alla andra sexövergreppsfall, det gäller inte alla fall att det bara är trubbigt. Men man kan inte utesluta att allt upplevdes som finfint av killarna och att de inte alls var hotfulla. Och är de då skyldiga?
Inlägg #4: Postat: 2005-02-14 12:25:00
tomster
Och i så fall, till vad? Med de "fakta" vi har tillgängligt bör vi kanske inte diskutera deras "skuld" utan mer hur man ska agera i relation till andra personer. Hur säkerställde de löpande att hon fortfarande tyckte det var kul? Hur gick sexakten till, humpade de henne en i taget och sen byttes av? Det låter ju föga roligt, däremot är det nog roligt att vara center of attention för tre personer som gör allt för att man ska njuta. Men var det så det gick till?
Inlägg #5: Postat: 2005-02-14 12:27:00
tomster
I media får man intrycket att det alltid är fel / våldtäkt / tvång om en kvinna har sex med flera män, vilket det naturligtvis inte är. Fel är att inte visa hänsyn ens mot ett tillfälligt gangbangragg man hittat på krogen. Att inte se till att den personen också får ut något av det som görs, att behandla den personen som ett objekt. Men det är inte nödvändigtvis våldtäkt, det är det ju bara om man tvingat eller hotat med våld. Och det gjorde de säkert inte.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-14 12:30:00
tomster
Men kan tjejen ha upplevt sig hotad och tvingad? Hur gick snacket i rummet? Vad hade de för attityd? Om jag skulle vilja knulla med en tjej tillsammans med två killkompisar, då skulle jag nog vilja att det var en rejält kåt sexmaskin, inte en packad brud som inte riktigt är med i matchen som man turas om att stoppa snoppen i. Så om det var så, varför fortsatte de? Turades de om och så kollade pausmannen på lite TV under tiden? Fortfarande inte våldtäkt men jävligt skakigt beteende!
Inlägg #7: Postat: 2005-02-14 12:36:00
tomster
Om man nu anser, som jag lite grann gör, att rättssystemet är för trubbigt för att hantera omdömeslöshet på fyllan från henne som hänger med tre killar till ett hotellrum, de som knullar en brud utan att bry sig om hennes välbefinnande, vad ska man då ha som alternativ? Diskussion och samtal? En bra sak tror jag kan vara att få bort, slutgiltigt, skammen som omgärdar kvinnors sexualitet. Kvinnor kan vara kåta och kan vilja sväva ut sexuellt. Grundinställningen verkar dock vara en annan och...
Inlägg #8: Postat: 2005-02-14 12:43:00
tomster
det tycker jag är fel. De flesta kvinnliga bekanta jag har är otroligt frigjorda och sexuellt aktiva. Men de har också haft sex av fel skäl, som jag också har. Jag har också ångrat mig djupt och känt mig smutsig efter sex, men det betyder inte att det är ett brott som har begåtts.
Inlägg #9: Postat: 2005-02-14 12:44:00
tomster
Jag har inget glasklart förslag för hur man ska hantera frågor som denna att folk har sex och mår dåligt, förutom att sexualkunskap är bra, att lära sig att respektera varandra och vara lyhörd är bra och då kan t.ex. kd inte få ha inflytande över skolan alls, någonsin. Ju mer alla vet om sex, desto bättre, ju tidigare desto bättre också. Och om tjejer onanerade mer.
Inlägg #10: Postat: 2005-02-14 14:10:00
Anna Drangel
Du har helt rätt i att kvinnor kan vara kåta o vilja sväva ut sexuellt. Men även om så varit fallet denna gång - har killarna ändå ett ansvar. Tre stora killar med en tjej. Dom kanske inte tog det så lugnt...
Inlägg #11: Postat: 2005-02-14 15:24:00
NisseO
Vilket ansvar har männen? Ska alla män som är "stora" vägra att gå med på gruppsex med kvinnor? Eller har de bara ett ansvar om de "kanske" inte tog det så lugnt? Har de ansvar också om de tog det alltför lugnt för kvinnans smak? Kan kvinnor någonsin ha ansvar för det som händer i sänghalmen, eller ska vi män betrakta dem som viljelösa mähän hela tiden?
Inlägg #12: Postat: 2005-02-14 16:18:00
Jan E
tomster: Jag tycker det du skriver är tänkvärt och balanserat. Tyvärr kommer vi inte att få veta exakt hur det gått till, så mycket av det som sägs i frågan kommer att vara av typ ”snillen spekulerar”. En sak är iaf glasklar – grabbarna har visat ett synnerligen dåligt omdöme. En mening i ditt svar 4 tycker jag är central: ”Hur säkerställde de löpande att hon fortfarande tyckte det var kul?”
Inlägg #13: Postat: 2005-02-14 16:20:00
Jan E
forts. Detta tror jag är ett vanligt problem när det gäller många mäns sexualdrift. Har man väl fått JA så är det bara att ta för sig tills man själv är nöjd. Lusten måste få maximalt utlopp helt enkelt. Och jag tror att detta är anledningen till många våldtäktsanklagelser. Den sexuella aktiviteten är från början inte alls nån våldtäkt – man kan utvecklas till det bara för att det är så otroligt svårt för många män att besinna sig. Men var kvinnan verkligen prostituerad?
Inlägg #14: Postat: 2005-02-14 18:29:00
Anna Drangel
Hej Jan: Nej, jag tror inte kvinnan var prostituerad. Det är inget som framkommit. Men det spelar eg ingen roll. Killar kan ha svårt att besinna sig skriver du och göra saker som inte är så trevliga för sin partner... Hmmm...jag tror och hoppas att det inte är en allmängiltig manlig grej. De flesta killar jag har träffat på har inte varit såna i varje fall.
Laddar...