Melodifestival 1 - en flopp

Inlägg #1: Postat: 2005-02-13 11:59:00
AlfVerner
Detta å andra sidan möjliggör doktorsutnämningar av Göran Persson, ni vet han som drar iväg en halv miljon på att åka med veckad panna, sorgsen min och beklaga Thailand. Betalningen blir ett par socialfascistiska väljarprocent vilket också är hela målet.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-13 12:01:00
AlfVerner
Det är kört Malin och mitt råd är att snabbt som fan hitta en ö som man kan leva i, ett reservat, en inre krets och sen bara smälla igen dörren. Den mentala hälsan kommer att kräva alltmer drastiska ställningstaganden.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-13 17:26:00
Linda I Skåne
Läste i tidningen idag att tystnaden har blivit lyxvara och rikingar betalar stora pengar på retreat för att söka tystnaden. De som inte har råd då? Lever i den osanitära tillvaron med allt brus. Hur gör de? Man hittar avstägningsknappen men huga när tystnaden kommer och man börjar höra sina egna tankar. Tänk om inte de är bra.Hm
Inlägg #4: Postat: 2005-02-13 19:08:00
AC Collin
svar 3. Ja, tänk. Vem ska man skylla på då?
Inlägg #5: Postat: 2005-02-13 21:02:00
Stefan_B
AlfVerner: "Intellektuellt trasproletariat"? Den enda människa jag känner som verkligen älskar melodifestivalen är framgångsrik företagare, och även om jag av förklarliga skäl ifrågasätter hans musiksmak så är han inte på något sätt blåst. Herr Verner, det är väl inte möjligt att argumentet om "intellektuellt trasproletariat" är framdraget ur ditt arsle, är det? Nåja, jag klandrar dig inte, nedsättande generaliseringar om "massan" tycks aldrig bli omoderna...
Inlägg #6: Postat: 2005-02-13 21:45:00
AlfVerner
"Framgångsrik företagare"? - det är absolut ingen slump att "framgångsrika" definierade av dagens system och marknadens måttstock uppskattar fernissa och innehållslöshet. Göran Persson är motsvarande "framgångsrik politiker" vilket i hans fall innebär ett av Sveriges största s.k praktarsel. GP är motsvarande en politisk träskhjärna vars enda innehåll grundar sig på politik som skådespel.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-13 21:50:00
AlfVerner
Socialdemokrati och fackförening slogs t ex för privilegiers avskaffande, föreningsrätt etc. Det enda som hänt är att man tagit över maktens svinerier, att man gynnar sina egna och att man genom att försvaga skolan också bygger en ny statarklass. Vissa fenomen är så självklara att den svenske stataren inte längre reagerar t ex allt barnmarbete kring försäljning av bingolottor. Oavlönat barnarbete som inkräktar på skolan. Ingen reflekterar längre.
Inlägg #8: Postat: 2005-02-13 21:53:00
Anna Li
Det här var iallafall upppiggande läsning
Inlägg #9: Postat: 2005-02-13 21:54:00
AlfVerner
På samma sätt utnyttjas nästa en halv miljon SOM BETALAR för att PRESTERA och ju lägre klass desto fler samtal ringer man på sin favorit. Cynismen, svinerierna, att utnyttja svaga har blivit SJÄLVKLARHETER. Man har t o m FLERA nivåer för att pressa maximalt ur "massan". VARFÖR ska jag betala för att rösta? Hur blir min röst representerad?
Inlägg #10: Postat: 2005-02-13 21:57:00
Nartin
Jag ringde inte. Jag har genomskådat bluffen och sitter nu och ser mina blodkärl i huvudet dunka av konspiratorisk ilska och hat.
Inlägg #11: Postat: 2005-02-13 21:58:00
AlfVerner
Jag har inget emot själva tävlandet, jag har t o m vett att uppskatta ett välformulerat dekoltage utan att moralisera över det. Däremot har jag ALLT emot själva UTNYTTJANDET, det spekulativa och att ta hit en mimande rysk show är på något sätt att kröna den spekulativa cyniska fantasilösheten. "Bröd och skådespel" åt folket har gått ett par steg för långt.
Inlägg #12: Postat: 2005-02-13 22:02:00
AlfVerner
10 - Melodifestivalen speglar samhällsutvecklingen och den glädje som fanns i den DANSKA uttagningen, som avgjordes på en kväll och utan betalnummer påminde mycket mer om människor, lite förströelse och glädje.
Inlägg #13: Postat: 2005-02-13 22:04:00
AlfVerner
10 - Frågan i melodifestivalperspektivet är inte speciellt stor, däremot samhällsspegeln. Att just detta skulle få någon skalle att koka har jag svårt att tro...däremot att GP drar iväg 500.000:- på en Tsunamiresa för att förstärka rollen som landsfader. DET gör mig helt vansinnig...
Inlägg #14: Postat: 2005-02-14 13:46:00
lindathepoet
Ja, tankarna blir tillslut så många och hårresande att jag tillslut utmattad sjunker ner i soffan och klämmer på TV:n för att få lite lugn och ro. Livets skola är hård.
Inlägg #15: Postat: 2005-02-14 13:48:00
lindathepoet
svar 14 till svar 4. Over
Laddar...