Är våldet verkligen en lösning?

Inlägg #1: Postat: 2005-02-11 19:43:00
Mysan
Däremot så kan det ju vara bra att ha pepparspray eller larm med sig i handväskan,bagen.Dessa veckor har det varit så mycket våldtäkter.Man undrar varför?
Inlägg #2: Postat: 2005-02-11 20:18:00
Björn_T
Ok, inte mer våld än nöden kräver, så långt kan jag hålla med dig. Trots allt anser jag ju att våld är en av de saker staten ska ha monopol på. Men i självförsvar är våld faktiskt en lösning, och när jag läste samma kolumn tolkade jag det som att hon menade att det tydligen var det enda som återstod nu. Så långt kan jag faktiskt tyvärr hålla med henne, självförsvar är acceptabelt våld.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-12 11:43:00
tomster
Hennes krönika var fullkomligt vanvettig. Hon tror, precis som alla andra verkar tro, att det är överfallsvåldtäkter som är normen, när det är denna typ av komplicerade fall som är normen. Offer och gärningsman har haft eller har en relation på någon nivå, de kan ha haft sex med varandra tidigare osv. I detta fall rör det sig om ett obehagligt utnyttjande då en av personerna var flickans "pojvkän" jag tänker på Motala-fallet, vilket var vad krönikan handlade om.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-12 11:56:00
markushankins
Kvivar brukar hamna i den som tagit med den för att försvara sig med den till slut ändå...
Inlägg #5: Postat: 2005-02-13 00:47:00
Franklin
Sansat och bra skrivet. Inget, och jag menar verkligen inget, kommer att bli bättre om vi beväpnar oss och börjar leva i ständig skräck. Snarare kommer det att öka våldet. Tänk om denna kvinna sätter kniven i någon oskyldig som kanske ville fråga vad klockan var. Eller i en okyldig fyllbult som alla vet kan vara påflugna men sällan farliga.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-13 13:59:00
Jimbo
Helt riktigt! Det är inte första gången den här damen har skrivit så här ologiskt. Att hon dessutom är fritidsledare gör inte saken bättre. Dags för henne att växa upp!
Inlägg #7: Postat: 2005-02-14 00:55:00
Sunny
Du har helt rättt: att beväpna sig är meningslöst här.
Inlägg #8: Postat: 2005-02-14 08:55:00
MickeR
I sin bisarra krönika så hävdar hon dessutom att man alltid ska tro på det som kvinnan hävdar i dessa fall. Precis som om kvinnor alltid talar sanning! Otroligt dumt. Feltolkningar, missuppfattningar, glömska och rena lögner florerar i många anmälningar oavsett brott. Varken kvinnor eller sexbrott är något undantag.
Laddar...