Feministisk idioti

Inlägg #1: Postat: 2005-02-11 16:29:00
tomster
Kanske en utan hat och ilska och med önskan om fred och samförstånd? Vore trevligt, jag tror vi behöver mer av den varan. Inte för att du eller jag måste vara förkämpar för det alltid, men det är bra att kunna skrika OCH viska. Eller nåt.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-11 17:10:00
Malin Michea
Emma, skriv gärna en ny artikel. Jag hoppas att den blir något mer sansad.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-11 22:41:00
Jan E
Att inte Emma fattar att uttryck som "vita gubbar" bara är så totalt jävla fel säger allt om denna person. Det enda hon uppnår är total konfrontation med dem som hon borde försöka påverka. Emma är en omogen och omdömeslös person, men jag antar att låg ålder kan vara en förmildrande omständighet.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-12 15:39:00
Unto S
Emma, nu skall SK Sourze Korrekt skrivarna försöka censurera bort dig med utryck som ”Emma, skriv gärna en ny artikel. Jag hoppas att den blir något mer sansad.” eller ”Emma är en omogen och omdömeslös person, men jag antar att låg ålder kan vara en förmildrande omständighet.” Förresten Emma är äldre än Michea
Inlägg #5: Postat: 2005-02-12 15:52:00
Malin Michea
Unto, du är så dryg att jag häpnar. Gång på gång.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-13 16:28:00
magneticfield
Ja, Malin jag undrar vem det är som är dryg. Du tog dig inte särskilt mycket tid att läsa min artikel innan du satte igång att fäkta. Vilket syns sjukt tydligt i alla missförstånd. jag tänker aldrig lugna ner mig och bli sansad. När du en dag får smaka på ojämlikhet, sexism och inser hur särbehandlad och lågt värderad du blir ute i samhället idag kanske du kommer fatta varför jag aldrig någonsin tänker "lugna ner mig"
Inlägg #7: Postat: 2005-02-14 10:43:00
tomster
Berätta mer Emma. Jag vill se den artikeln, nämligen. Den där du beskriver konkret eller mindre konkret allt förtryck och alla orättvisor är inte så konkreta alltid den ojämlikhet DU utsatts för i ditt liv. Även den positiva, gärna, för det är också ojämlikhet, såklart. Sexismen, ge konkreta exempel på hur DU utsatts personligen för sexism.
Inlägg #8: Postat: 2005-02-14 10:43:00
tomster
Hur har du särbehandlats, negativt och positivt bägge är fel, eller hur? och sen konkreta exempel på hur lågt värderad du är. Om den redan är skriven får du gärna peka mig i rätt riktning.
Inlägg #9: Postat: 2005-02-14 10:45:00
tomster
Menar jag nu att du inte råkat ut för något av detta? Nej, verkligen inte. Jag är ärlig. I din artikel upplevde jag att du gav uttryck för stor frustration och ilska, riktad mot vita gubbar, vilket du sen förklarade var en samlande term för nåt annat än vita gubbar, t.ex. folk med makt. Men jag vill veta var DU har upplevt alla dessa saker, jag vill läsa om dem.
Inlägg #10: Postat: 2005-02-14 10:47:00
tomster
För nu låter du mest gapig och jag som inte är förtryckt förutom att just min livsstil är förbjuden och jag kan få fängelse för att jag lever ut den KAN INTE RELATERA. Jag är inte kvinna. Jag får tydligen en jävla massa fördelar av att jag är man och du en massa skit. Men vilken skit? Jag känner inte att du nämner det alls, utan det är en allmän situation du pratar om. Men jag är intresserad, eftersom jag är för jämställdhet, på lika villkor för alla.
Inlägg #11: Postat: 2005-02-14 10:48:00
tomster
Slutkläm: att Unto är drygare än Malin är bevisat utom varje tvivel.
Inlägg #12: Postat: 2005-02-14 13:33:00
Malin Michea
Emma, jag har nog fårr smaka på mer könsförtryck än vad du kan drömma om. Jag har blivit misshandlad, utnyttjad och gruppvåldtagen. Räknas inte det? Har jag varit med om tillräckligt för att få ha rätt att tycka någonting? Det är så typiskt fjortisfeminister att säga "vääänta du bara så ska du få se vilket orättvist samhälle vi lever i!"
Inlägg #13: Postat: 2005-02-14 13:34:00
Malin Michea
forts. Och själva tycka att de är så förbannat upplysta bara för att någon kallat dem för "lilla gumman" en gång. Jag vet vad jag vet, jag har sett vad jag sett, och jag förstår att det svider i ett feministhjärta när den som faktiskt har varit ett offer _på riktigt_ ändå vägrar delta i deras manskrossarkampanjer
Inlägg #14: Postat: 2005-02-14 13:36:00
Malin Michea
forts. Som sagt, skriv gärna en ny artikel och gör den hemskt gärna mer sansad, så att vi kan undvika alla de hemska missförstånden.
Inlägg #15: Postat: 2005-02-16 10:58:00
Nähädu
Där kom den klassiska pudeln från feministhållet. "oh nej, ni missförstår ju. Jag menade inte alls att göra kvinnor till offer".. nehepp..

Feminism är en unik lära. Tala om något som verkar vara svårt att uttrycka begripligt när inte ens anhängarna begriper vad de själva skriver.
Laddar...