Inlägg #1: Postat: 2005-02-11 14:21:00
|
Uno Hansson |
Eftersom uppenbarligen den åhörande folkgruppen inte mangrant rusade runt och utövade pöbeluplopp mot alla förmode homosexuella, så bör naturligtvis yttrandefriheten övertrumfa demokratiskt beslutade staffpåföljder för om något är hetsande eller inte.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-11 15:57:00
|
Jan E |
I detta fall ja, men var drar vi gränsen? Om någon ställer sig upp på en tribun på Sergels torg ursäkta, bor i Sthlm och förklarar att judar är världens avskum och att förintelsen aldrig ägt rum och samtidigt delar ut flygblad med detta innehåll – är det OK?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-11 16:06:00
|
AmerikaMike |
Nej det är inte "OK". Och alla som gör något som inte är "OK" bör skjutas, minst.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-11 16:19:00
|
Jan E |
Mike, jag försökte vara seriös. Tycker liksom att ämnet kräver det.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-11 16:34:00
|
microfilosofen |
Svar till Jan E; - visst, visst kräver sakfrågan en seriös debatt. För - som jag skrev i min tidigaste kommentar - nu: homosexuella; sen - ? Sen svar på Din önskan att jag skulle mera analytiskt sk problematisera ..... grundprinciper.
Bäste Jan E; - detta skulle kräva ett långt och separat inlägg. Får jag bara tid; så........../mvh KY
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-11 18:08:00
|
Biff |
Jan, jag tror nog att prästen hade åkt dit om han ställde sig på Sergels torg också.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-11 19:03:00
|
AmerikaMike |
Svar 4, Du misslyckades. Det handlar inte om vad som är "OK", det handlar om hur man ska bemöta det som inte är "OK". Och det verkar KY till min förvåning har greppat.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-02-11 20:54:00
|
Peter Andersson |
Naturligtvis blev han friad. När hörde man talas om någon alls som blev fälld senast?!? Martinson, Rask, Freivalds, Motalamännen, Hockeyspelarna, Guantanamosvensken som även om han inte dödat någon faktiskt var rekryt i främmande lands arme och kunskaper åsido alltså gick ett steg längre än Bergling. Green och andra frikyrkopellar sitter ju liksom redan inne i sina egna mentala tvångströjor.
|
|