Därför är det bra med hat

Inlägg #1: Postat: 2005-02-11 00:52:00
tomster
...vad man tycker, vad som konkret är fel och vad man konkret vill göra. Vill man däremot springa omkring och använda etiketter blir det ju lätt att bara sätta en sån på sig och utnyttja fördelarna av associationerna. Eller så kan man klistra på en etikett som är negativ, som t.ex. elitfeminist. Vi kan när som helst välja att sluta tänka som någon säger åt oss att tänka. Ingen kan hålla dig fängslad. Du är fri. Du får skriva vad du vill och det får de som inte håller med dig.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-11 00:54:00
tomster
I övrigt tyckte jag inte din artikel gav mig något. Hat hat hat hat hat. Jaha, så du är ung och arg, så nyskapande. Hade du varit en riktigt stor tänkare det kan du säkert bli så hade du lanserat en idé här eller skrivit något om en egen upplevelse som skulle visat oss män jag räknar mig knappt som man ens längre för jag känner inte igen mig i beskrivningen av begreppet längre, föredrar människa att alla de problem du pratar om faktiskt finns.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-11 00:56:00
tomster
Jag kan droppa en fråga här när jag ändå är igång: varför är det så viktigt att kalla sig feminist när tydligen vem som helst kan kalla sig det och det finns lika många vantolkningar av begreppet som det finns av kristendomen, när man istället kan kalla sig t.ex. jämställdhetskämpe?
Inlägg #4: Postat: 2005-02-11 01:00:00
tomster
Sen tycker jag att vi måste börja acceptera att alla är med och bevarar dessa strukturer, män och kvinnor. Men vi kan välja att avstå, när som helst. Du kan välja att inte värdera människor ytligt t.ex. Den största förändringen måste man SJÄLV göra. Så om du vill att världen ska bli mer jämställd, då måste du bli mer jämställd. Jag kör ständigt med tanken att allt är mitt fel och om jag bara blir en bättre människa så kommer allt ordna sig. Funkar för mig.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-11 01:03:00
tomster
Allt jag skriver här inser jag nu är svammel och att jag borde gå och lägga mig. Jag minns ju knappt vad du skrev i din artikel för tusan! Hur som helst, ingen förändring uppnås egentligen av att stå på barrikaderna och skrika eller gernom revolutioner. Verklig förändring når man genom att göra orättvisans existens fullkomligt uppenbar för alla och sätta sig ner och säga nej, det här accepterar jag inte.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-11 01:03:00
tomster
Jag råder dig att rikta blicken mot Martin Luther King och Ghandi. Förändring utan hat, skrik och våld. Och inte små förändringar heller.
Laddar...