|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-10 22:48:00
|
|
sören4 |
Roligt att se en artikel av dig igen Malin! Hoppas att du fortsätter att skriva här på Sourze igen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-10 22:49:00
|
|
thomtom |
Malin.
Du har rätt i att Emma infantilt anser sig hata alla som inte tycker som hon. Problemet är att en sådan barnaktig attityd får stöd i den rådande kulturen, där feminister dominerar i media. Bortsett från populister, som Schyman, och feministiska propagandister, så finns det inga som vill diskutera ämnet. Linda Skugge är ungefär lika begåvad som Göran Greider. De rapar paroller och varvar det med lite fotkokaridéer om hur samhället är beskaffat.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-10 22:55:00
|
|
thomtom |
Och varför detta evinnerliga hackande på kvinnor som Carolina Gynning och Charlotte Perrelli. De klarar ju av att försörja sig genom att leverera något som några vill har, utan att leva på a-kassa eller med stöd av feministiska stödgrupper.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-10 23:09:00
|
|
Inger Olsson |
Malin: Jag förstår inte varför du har skrivit denna artikel. Jag tror inte att någon tar Emma ens på allvar och då menar jag inte bara ur ett feministiskt perspektiv. Tror du inte att de bildade feministerna har annat att göra, som t e x skriva nya böcker? Däremot vet de när de inte ska gå i polemik för att risken att förlora är för stor.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-10 23:25:00
|
|
Nil |
Nu undrar jag ju lite glatt här.. det kanske är en petitess, men säger du inte emot dig själv lite i andra stycket? "Jag tänker inte sänka mig till din nivå och använda ord som "idiot"." Om du tittar på titeln lite så finns det ett ord som i alla fall liknar det ord som du inte skulle använda med där. Jaja, lite.. svårbegripligt bara.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-10 23:37:00
|
|
Björn_T |
Jag måste nog invända mot den påstådda farligheten med feminismen. Inte ens den extrema variant i artikeln du bemöter är farlig, helt enkelt för att den inte överlever en fri debatt och kan omsättas i verkligheten.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-11 08:46:00
|
|
AC Collin |
Satan, vad bra du är!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-02-11 09:58:00
|
|
Uno Hansson |
Åke E. Andersson skriver i Framtider 96:1 sid 43 o 45 följande: "... Den infrastrukturella arenan ... är inplacerad på en långsam tidsskala, medan marknaderna för... varor och tjänster är ett mångsidigt förhandlingsspel på en mycket snabbare tidsskala./... om infrastrukturen långsamt men säkert byts ut, kan arenan på lång sikt bli så förändrad att det krävs en fullständig förändring av spelet på marknaderna..." forts...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-02-11 10:29:00
|
|
Linda I Skåne |
Debatten i all ära. jag förstår bara inte varför dessa könsroller ska finnas överhuvutaget? Borde inte alla, man som kvinna kämpa mot gemensamt mål? I en annan spalt blev jag kallad för "internetfeminist". Vad ända in i Farao är det? Har aldrig hört det förut.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-02-11 11:37:00
|
|
thomtom |
Bra Malin Michea.
Det finns inga andra än sanslösa feminister, som okritiserade, får röra sig med förolämpningar och invektiv.
Det som kan ursäkta Emma är möjligen att förebilder som Schyman och Skugge systematiskt står för groteska överdrifter om män. Skugge är dessutom en usel skribent som bara sprider hetta och inget ljus. Schyman är åtminstone mediaskicklig, även i fall hennes utlåtanden om män som "talibaner" och könsstrukturen som "apartheid" är patetiska.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-02-11 11:43:00
|
|
Cecilia |
Jag är kluven här...jag förstår Emmas ilska mot ideal,ty om man råkar vara en ung tjej som inte är självsäker,välbeställd och/eller deltar i dokusåpor,inte har stora bröst,inte känner sig åtråvärd eller sedd...vad har man då att sätta emot?Annat än ilska?Emma verkar förvisso inte osäker,men hon kanske drivs av att föra dessa tjejers talan,är det så fel?
Jag förstår också Malins ståndpunkt,att hata leder ingenvart.Inte heller att tala om hur andra ska leva för att inte vara "offer"
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-02-11 11:55:00
|
|
Margareth Osju |
Oj det här var det bästa jag har läst på länge!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-02-11 11:58:00
|
|
Mysan |
Nej du har rätt.Många kvinnor vill leva hemma fru rollen eller ha både jobb,man och barn.Det är väl när kvinnan inte passar ini rollen som hon får problem.Var ska man då placera henne i för fack?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-02-11 13:39:00
|
|
Marcus |
Love ya....... ;-
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-02-11 13:42:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Malin och Emma spelade boll. Malin vann med sjutton noll. Tack för bra artikel.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-02-11 14:02:00
|
|
Unto S |
Kvinnor och män! Glöm inte, det är inte enbart talibanmän som finns i Sverige, även talibanbrudar finns det gott om brudar som anser som kvinnans främsta uppgift är att behaga mannen. Dessa livmoderfeministiska popova-brudar. Som utsökt får mig att tänka på artikelförfattaren och en viss AC.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-02-11 14:24:00
|
|
magneticfield |
Hej Malin. Jag förstod att du skulle bli sur eftersom vi inte tycker samma saker. Med vita gubbar menar jag alla män som kvinnor med makt i samhället som bromsar kampen för jämlikhet. Jag tycker inte att feminism handlar om att ha vassa armbågar och vara fräck som fan, men däremot så tycker jag att den sorts feminism som tex CG förespråkar verkar handla om det.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2005-02-11 14:24:00
|
|
magneticfield |
Och nej nej nej jag försöker inte påtvinga kvinnor rollen som offer, och vad mer, det är så otroligt mycket mer att jag får helt enkelt skriva en ny artikel, som svar. mvh/ emma
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2005-02-11 16:45:00
|
|
Kruzze |
Bra att radikalfeminister får på nöten men jag betackar mig för att bli "skyddad" av personer som du som pratar om könsroller och att "män också kan ha det svårt". Jag är en egen individ som gör mina egna val på mitt eget sätt, och är fullstänigt likgiltig inför alla "strukturella räddningsaktioner" kors och tvärs. Död åt feminismen, länge leve individen!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2005-02-11 19:12:00
|
|
Sunny |
Jag är gald över at du är tillbaka o med en klar 5:a dessutom!
|
| |