Inlägg #1: Postat: 2005-02-08 13:29:00
|
megaman |
Nej det gör det naturligtvis inte. Nog hade det funnits kulturrkrockar och problem alltid, men om sverige hade haft en invandring som var i samklang med övriga samhället hade problemen vart mycket mycket mindre. Se bara på arbetskraftsinvandrarna som kom innan 80talet och dagens annhörighets och asylinvandrare.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-08 15:47:00
|
Anders Klasson |
Även om jag riskerar utskällning av
andra ND:are för det här så tror jag
det vore bra om SD kom in i Riksdagen 2006.Förr eller senare
kommer det en "folklig reaktion" på
det hela som stålberg sa och ju
längre det dröjer för SD att ta sig in
i Riksdagen, ju mer ökar risken för
en Nationell Revolt istället vilket i
sin tur kan leda till en halv eller
hel - Nazistisk regim.Mycket våld
sker i samhället som inte anmäls
och våldet bara ökar,stoppas det ej
av Riksdagen gör folket det själva.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-08 15:49:00
|
Anders Klasson |
....forts...genom att genomföra
revolt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-08 20:30:00
|
Friskytten |
Malin har nästan helt rätt tror jag. Integrationsproblemen bottnar verkligen i de åsikter som t.ex. Ståhlis och Anders Klasson har. Detta trots att de inte har samma åsikter i mångt och mycket. Det beror på att de, var och en på sitt sätt, säkert är typiska för många genomsnittssvenskar. Den stora invandringen är nämligen ett elitprojekt, precis som feminismen, och folkmajoriteten har aldrig varit intresserad av projektet. Det sorgliga ligger alltså i elitens förakt för majoritetens uppfattning.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-08 21:04:00
|
Anders Klasson |
Ungefär som i eu och emu-frågorna.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-10 19:45:00
|
stålis |
Malin vänder och upp ner på problemet. Kritiken blir problemet, inte problemet. Hallå! Förresten så talar jag för mig själv och inte Anders. Har bara ansett det märkligt att hans yviga åsikter är anatema, emedan anti-vita rasisten Hübinette och andra av etablissemanget skyddade kan säga vilka vansinnigheter som helst.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-10 19:48:00
|
stålis |
Jag kanske är ett unikum, ideologiskt svårplacerad. Utan att vilja vara inställsam, så har jag faktiskt föga gemensamt med Nationaldemokraterna. Jag är. . . jag vet inte, men mest åt det nyliberala eller rentav anarkokapitalistiska hållet. Har svårt för auktoriteter o. kollektiv.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-02-10 20:06:00
|
stålis |
Däremot så inser jag ju, att ens ideologiska preferenser kanske aldrig kan omfattas av en majoritet, vilket framtvingar ett s.k. pragmatiskt förhållningssätt. Man skaffar sig tillfälliga allierade i olika frågor. Massinvandringen från tredje världen, i synnerhet dess muslimska del, hotar klassiskt liberala värden i vår kultur. Så sent omsider tvingades jag inse, att jag var jag tvungen att inta en pragmatisk hållning i invandringsfrågan - även om det innebar att stödja en statlig politik.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-02-11 04:48:00
|
Jan Schmidt |
Vad är det för "klassiskt liberala värden i vår kultur" som hotas av "massinvandringan"? Snälla Stålis och snälla ni andra, låt det bli Stålis, du kan väl svara på den frågan som jag med olika formuleringar ställt flera gånger förut?
|
|