Grammisgalan - en trevlig flopp

Inlägg #1: Postat: 2005-02-08 09:58:00
Nartin
Hon sa att hon ville att jag skulle träffa någon. Det var Benny Andersson, och Benny och jag skrattade gott åt gamla tider, då jag var den femte Abbmedlemmen - då vi hette NABBA! Benny hade många hemliga projekt på gång, men jag avböjde erbjudandena och gick vidare mot buffén. Mina oborstade vänner i the Hives frågade om man fick börja på köttbullarna nu.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-08 09:59:00
Nartin
Världsvant viftade jag med min kändishand, och vips var buffén fylld av människor. Vissa hade aldrig smakat på Beluga eller Ostron, så jag håll en lektion för de unga musikerna. De uppskattade mina instruktioner, och snart såg Andreas Tilliander lika van ut som jag med ostronen. de sa "Du äter lika fint som Nartin". Som vi skrattade, jag och kronprinsessan.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-08 10:01:00
Nartin
Grabbarna i Kent frågade mig om det var OK att de jammade till min ära på efterfesten. Jag svarade att det fick de gärna göra, men att det inte riktigt var MIN kväll. Stackars unga Anna Ternheim, som jag nästan satte mig på när jag skojade med Mikael Persbrandt, fick nåt ömt i blicken när jag bad om ursäkt. "Leave the båddy, leave the mind", stakade hon fram, på svaga knän.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-08 10:04:00
Nartin
När så äntligen Lena PH fick prata med mig, anförtrodde hon någonting i förtroende. Hon tyckte att grammisgalan skulle döpas om efter MIG. Nartin-galan. Jag svarade att det var en utmärkt idé, och Tommy Körberg, som jag en gång lärde supa, nickade instämmande. Kjerstin Dellert skuffade undan Lena och bad att få vara nära mig ikväll. Jag svarade att alla får vara nära mig. utom Raymond och Maria. För jag hade gett dem en låt under kvällen, som de nu satt och tränade på.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-08 10:09:00
Nartin
Jag föreslog att ABBA skulle återförenas, och min vän Agneta pratade hastigt med Frida. Björn och Benny intog sina positioner, och så brast de ut i sång. Men, som mina gamla spexarpolare, så hade de BYTT ut texten till Super Trouper, och nu handlade den om MIG och mina insatser i musikbranschen! Kul grej, tänkte jag, vi är ju goda vänner sen länge. Det var alltså ingen glamour alls, och när Killinggänget bad mig att ordna efterfest i mitt Penthouse, svarade jag att det gör jag INTRE utan Silvia!
Inlägg #6: Postat: 2005-02-08 10:09:00
Nartin
Jag föreslog att ABBA skulle återförenas, och min vän Agneta pratade hastigt med Frida. Björn och Benny intog sina positioner, och så brast de ut i sång. Men, som mina gamla spexarpolare, så hade de BYTT ut texten till Super Trouper, och nu handlade den om MIG och mina insatser i musikbranschen! Kul grej, tänkte jag, vi är ju goda vänner sen länge. Det var alltså ingen glamour alls, och när Killinggänget bad mig att ordna efterfest i mitt Penthouse, svarade jag att det gör jag INTE utan Silvia!
Inlägg #7: Postat: 2005-02-08 10:11:00
Nartin
Så både Silvia och Micke Bindefeldt fickdärmed en lektion av unbdertecknad i champagnedrickandets ädla konst. Nu intog hela sveriges artistelit min hemmascen. En symfoni av toner strömmade ut ur högtalarna. Ring Ring Ring. Det var väckarklockan.
Inlägg #8: Postat: 2005-02-08 12:45:00
Mysan
Hhahahahhahahahah Det var det bästa i dag! Inte fan visst jag att du var kändis?
Inlägg #9: Postat: 2005-02-08 12:47:00
Anna Li
:- Härligt!
Inlägg #10: Postat: 2005-02-09 17:20:00
ClintMcPants
Utmärkt satir som tyvärr går förlorad på vissa.
Laddar...