|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-07 17:58:00
|
|
Unto S |
I framtiden kommer våra ungar att sjunga ”små grodorna” på svenska när dom dansar runt midsommarstången utan att förstå texten eftersom engelskan har ersatt svenskan. Svenskan kommer att bli nostalgispråk som ingen förstå, men som hämtas fram vid högtidiga tillfällen. Skrämmer inte scenarion dig Ståhlman? Mig skrämmer det. Tror du att de 200-300 olika språken som finns i Sverige kommer att hota svenskans ställning? Du tycks tro det! Naivt!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-07 17:59:00
|
|
Unto S |
Vill du värna om den svenska kulturen så slå mot rätt ”fiende”, inte mot invandrare och flyktingar som vill bara ha frid och fred utan att störa ursprungsbefolkningen. Naturligtvist kommer de lämna spår efter sig, i positiv mening, men dom kommer inte att krossa den svenska kulturen. Men du, Ståhlman med vapendragaren Klasson, ni har något annat i kikaren, någon sorts nationalromantiskt rasistiskt Sverige. Någon försökte med det i ett annat land och vad blev det?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-07 18:08:00
|
|
stålis |
Som jag klartgjort förhoppningsvis så ogillar jag inte dig personligen. Du är ingen hycklare åtminstone, men lite väl "mycke" ibland. Förlåt alla ggr. jag raljerat med dig. Men nu känns det som rätta mig om jag har fel! att jag vidrört en nerv hos dig. Att du kanske äntligen fattar att det finns ett - hur absurt det än kan låta - liberalt o. demokratiskt patos bakom det jag skriver! För mig är du Sourze-vänsterns svar på Sourze-högerns Anders Klasson.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-08 09:00:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Engelskan ersätter svenskan?! Pleeease!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-08 17:37:00