|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-06 23:31:00
|
|
Michael Lundahl |
rättelse: har haft det. har haft sex med henne.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-06 23:33:00
|
|
Michael Lundahl |
Precis som med Tumbafallet så tycker allehanda upprörd skribent att de minsann vet exakt och in i minsta detalj vad som hände då brottet begicks. På något mystiskt sätt utrustas dessa gaphalsar med clair-voyance och kan utifrån Aftonbladets artiklar ge en detaljerad och ingående redovisning av brottets förlopp och med hjälp av Aftonbladets otroliga legala expertis kan de komma fram till domar som vida överstiger Hovrättens vad gäller riktighet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-06 23:35:00
|
|
Michael Lundahl |
Eller inte... faktim är att du Ninna, precis som de flesta andra i den här infekterade skitdebatten - ni som inte bryr er för fem öre vad ni gör med den här stackars tjejen och alla andra som drabbas av sexbrott utan bara skriver för att få visa er duktiga och göra er röst hörd - inte har någon som helst koll på vare sig vad som hände, vad lagen säger eller vilka regler som rättsväsendet har att följa.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-06 23:41:00
|
|
Michael Lundahl |
Jag blir så otroligt trött på er som inte har brytt er fem öre att sätta er in i vad detta gäller. Er omtanke är lika stor som ert engagemang och den arbetsinsats ni lagt... d.v.s. nästan obefintlig. Om du hade brytt dig, om du verkligen har brytt dig och inte bara ägnat "lip service" åt fallet, då hade du läst på och lagt *arbete* på detta.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-06 23:42:00
|
|
Michael Lundahl |
Men precis som de flesta andra så tvivlar jag start på att du gör något annat än låter Aftonbladet styra vad du skall tycka och tänka. Att tänka själv, det är ju jobbigt...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-07 15:45:00
|
|
Wendela |
Det handlar inte om vad som står i Aftonbladet eller inte. Jag har läst materialet bakom, jag har koll på vad som står i domen. Det handlar inte om att visa sig duktig, du har missat hela poängen. Dessutom, som du själv säger, 2 av tjejerna blev VÅLDTAGNA men i den nya domen ändrades detta till sexuellt utnyttjande - hur går det ihop?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-07 15:46:00
|
|
Wendela |
Min fråga till dig är; Har Du överhuvudtaget satt dig in i fakta eller domslutet? Vet du vad du talar om? Eller handlar det helt enkelt för dig om vem som gapar högst?
hälsningar Ninna, som av någon anledning loggar in som mitt användarnam
|
| |