Inlägg #21: Postat: 2005-02-07 08:52:00
|
Jan Schmidt |
Svar 17: När har jag ljugit? När har jag uttryckt hat? Vilken typ av extremism anser du att jag omfattar? Har du inte blandat ihop mig med Anders Klasson? Och om du nu - som du påstår - kan avslöja dessa tre, förljugenhet, hat och extremism, hur kommer det sig då att du FORTFARANDE sajdar med Klasson och de andra rassarna?
|
|
Inlägg #22: Postat: 2005-02-07 08:55:00
|
Jan Schmidt |
Svar 18: Du fattar visst ingenting, du Calle lille? Det är inte jag som utnämner dig till kryptorasist och mörkerman, det är DU SJÄLV som gör dig till det, genom de kompisar du väljer... Herregud, du är ju uppenbarligen läs- och skrivkunnig! Läs då Klassons inlägg här och fatta vad det är du ställer dig bakom!
|
|
Inlägg #23: Postat: 2005-02-07 12:06:00
|
NisseO |
Nej, Jan S, jag har inte påstått att du ljugit, hatar eller skulle vara extremist, men genom att läsa in det i det jag skriver så visar du att du kan ägna dig åt att förvränga och vantolka för att utmåla andra som mörkermän. Vem jag "sajdar" med har du heller inget begrepp om.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2005-02-07 12:09:00
|
NisseO |
Svar 19: Det är väl som att välja mellan pest och kolera det där med politisk korrekthet å ena sidan och intolerans och egoism å den andra, men i mina ögon implicerar det förra det senare, dock inte tvärtom.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2005-02-07 16:51:00
|
Jan Schmidt |
Svar 23: Du svarar - med hänvisning - på ett av mina inlägg, du använder den exakta ordalydelsen "förljugenhet, hat och extremism och du gör det dessutom omedelbart innan du nämner mig vid namn. Det handlar inte om att "läsa in" någonting, jag tycker det står där, svart på vitt. Om du är så känslig för att bli missuppfattad, kanske du ska ta dig en funderare på hur du formulerar dig.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2005-02-07 16:54:00
|
Jan Schmidt |
Och jo, dina inlägg under Ståhlbergs artikel ger en ganska klar uppfattning om vilka du "sajdar" med. Eller är du så himla kåt på att klämma åt "PK-vänstern" att du gör dig till medlöpare med rasism och främlingsfientlighet bara för den sakens skull?
|
|
Inlägg #27: Postat: 2005-02-07 19:32:00
|
stålis |
Bara i all korthet: TACK FÖR LIVSTECKNET Soffan du kallas väl det? :-
|
|
Inlägg #28: Postat: 2005-02-07 19:52:00
|
NisseO |
Är det riktigt, Stålis, att du i dian inlägg menar dig gå till storms mot förljugenhet, hat och extremism? Hoppsan! Nu har jag visst, i Jan S ögon och "svart på vitt" påstått att du hatar, ljuger och omfattar extremism. Tycker du att jag bör be om ursäkt? ;-
|
|
Inlägg #29: Postat: 2005-02-07 20:00:00
|
NisseO |
De som förhåller sig kritiska i invandringsfrågan är antingen rasister eller personer med tillräckligt mycket civilkurage för att utstå personangrepp, eller också personer som klarar av att föra en saklig diskussion utan generaliseringar. Invandringsförespråkare är betydligt oftare mähän som jamsar med i PK-valsen och slickar makten i r-ven. Jag ger gärna mitt bifall åt personer med civilkurage och sådana som kan argumentera sakligt - oavsett politisk färg.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2005-02-07 20:00:00
|
NisseO |
Att du, Jan S, inte klarar av att avgöra skillnaden är varken förvånande eller någon kritik mot mig. Länk: nizkor.org
|
|
Inlägg #31: Postat: 2005-02-08 09:50:00
|
Jan Schmidt |
Nisse O, jag skulle vilja se lite exempel på din förmåga att föra en saklig diskussion utan generaliseringar. Bara som omväxling mot alla skällsorden anklagelserna och hånfullheterna, liksom...
|
|
Inlägg #32: Postat: 2005-02-08 23:39:00
|
NisseO |
Den där 28:an tog rätt bra, va, Jan S? Men du kan väl nöja dig med att sänka nivån på diskussionen med ett pinnhål i taget istället för att trycka på knappen till bottenplanet direkt. Skulle jag försöka föra en saklig diskussion med folk som istället för att argumentera sakligt säger att de blir illamående och kallar oliktänkande reflexmässigt för mörkermän och kryptorasister? Skojar du? "Sajda"? Ja, du måste skoja. Ingen kan skriva så idiotiskt på allvar.
|
|
Inlägg #33: Postat: 2005-02-09 08:46:00
|
Jan Schmidt |
28:an tog inte ett dugg. Har du hört talas om begreppet "kontext"? Det kan översättas ungefär med "sammanhang" eller kanske mer exakt "i sammanhang med den omgivande texten". Det är så här nämligen, Nisse O, att ord får sitt värde inte bara av sin egen innebörd utan också av sitt förhållande med andra ord som uttalas eller skrivs i sammanhanget. Om negativt laddade ord uttalas i ett negativt sammanhang, förstärks deras negativa laddning. forts
|
|
Inlägg #34: Postat: 2005-02-09 08:49:00
|
Jan Schmidt |
forts Om däremot negativ laddade ord används i sammanhang med positivt laddade ord, kan den negativa laddningen förminskas eller rent av försvinna. Hur en mottagare ska uppfatta ett meddelande du sänder ut, beror alltså inte bara på vilka ord du använder utan också på hur du sätter ihop dem emd varandra! Fattar du? Har jag uttryckt mig enkelt nog för dig?
|
|
Inlägg #35: Postat: 2005-02-09 11:17:00
|
Jan Schmidt |
forts, lite senare Jag har nu roat mig med att läsa igenom dina inlägg under den här artikeln och, som du mycker riktigt påpekar, finns där intet av saklig diskussion eller argument. Det är ju kul att du är konsekvent, även om jag misstänker att orsaken snarare är bristen på sakliga argument att försvara främlingshat och invandringsmotstånd med.
|
|
Inlägg #36: Postat: 2005-02-09 11:25:00
|
Jan Schmidt |
forts Men om du nu vägrar ta en "saklig diskussion" med mig, enligt anförda skäl, varför ska då jag ta en med dig? Jag diskuterar inte med rasister och rasisters medlöpare, det har jag klargjort redan från början. Jag skäller på er och hånar er för det är den behandling ni enligt mitt förmenande förtjänar. Och det står er fritt att ta upp mina kastade handskar eller att låta dem ligga. Men förvänta dig inte en hederlig debatt med mig, så länge du har de åsikter du har i den här frågan!
|
|
Inlägg #37: Postat: 2005-02-09 11:26:00
|
Jan Schmidt |
P.S. Jag använder inte epitet som "mörkermän" och "kryptorasist" reflexmässigt, utan efter moget övervägande. Det är därför de tar så bra!
|
|