Svar om fega journalister

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-02-06 15:08:00
Redliner
tack för din uppskattning! the feeling is mutual. tack för att du gillar mig trots att jag är så kaxig. :P
Inlägg #2: Postat: 2005-02-06 15:39:00
Mia Sjögren
Tack själv! Det är skönt att det finns människor som kan tänka lite längre och se klarare på olika samhällsfenomen. Det blir annars väldigt trist när inskränkthet får stå oemotsagd.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-06 16:24:00
NisseO
Tack, för att ni så tydligt visar på er självgodhet och föreställning om att ni är upplysta och goda, medan andra som inte har samma åsikter som ni skulle vara inskränkta. Att Stålis av läsekretsen får 4,1 och Sofia 1,9 bevisar väl bara alltför tydligt att ni PK:ister utgör en liten extremistgrupp som inte kan argumentera för er sak, utan istället säger er bli illamående, mörkrädda och gör andra moraliskt fördömande uttalanden om dem som argumenterar sakligt och konsekvent.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-06 16:25:00
NisseO
Ni påminner mig en hel del om nomenklaturan i Sovjet som talade om för den obildade pöbeln vad de skulle tycka och vilket parti de skulle rösta på, när folket hade fräckheten att inte hålla med. Pöbeln led ju av "falskt medvetande" och såg inte "strukturerna", och för att se dem krävdes det upplysthet, dvs. partibok.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-06 16:25:00
NisseO
Det skulle för läsekretsen vara trevligt om någon av er kunde framföra ett sakligt argument någon gång istället för att bara peka på att ni blir "illamående" av andras åsikter samtidigt som ni hylllar åsiktsfriheten och toleransen. Förresten har Sofia glömt Jan E i PK-gruppen, men jag är förvånad att se Michea där - hon ger intryck ibland av att vara mycket klokare.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-06 17:07:00
Anders Klasson
Michea är en del av
PK-nomenklaturan,tro inget annat.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-06 17:16:00
Mia Sjögren
Att betygen blir som de blir säger ingenting annat än hur läsarna på Sourze domineras av inskränkthet. Mina argument är sakliga och konsekventa och jag fördömer ingenting på ett extremistiskt sätt, tack. Om du Nisse O inte har något bättre att komma med tycker jag att du kan slinka tillbaka i din håla. Du gör själv precis det du anklagar oss andra för; argumenterar helt innehållslöst. Vad har du att komma med??
Inlägg #8: Postat: 2005-02-06 17:56:00
Anders Klasson
Fru Sjögren,läsarna är folket, du är
delen av PK-nomenklaturan som
anser folket ska lyda dig och inte sitt
eget inre.Jag hade förut en kompis
som var Vänsterpartist,han sa som
du "Folket är Begränsat, Vänstern
är det enda rätta",behöver jag säga
att jag kände mig tvungen att säga
upp bekanntskapen eftersom jag
mådde dåligt av den.Om folket inte
vill ha invandring ska vi inte ha det
heller,annars har vi Diktatur,många
säjer "Demokrati" men få lever upp
till dess sanna innebörd.
Inlägg #9: Postat: 2005-02-06 18:02:00
Anders Klasson
Min f.d Vänsterkompis hade
Palestinaschal,runda glasögon
och "dom korrekta åsikterna",
numera visar jag hur jag upplever
såna.Vi kom från en Religiös
förening som trodde man kunde
blanda folk lite hur som helst,det
slutade med att alla mådde dåligt.
Inlägg #10: Postat: 2005-02-06 18:08:00
Anders Klasson
I denna Religiösa förening rådde heller ingen demokrati,därför kände
man sig snart förtryckt om man inte
trodde på mångkultur och
massinvandring.Min f.d vänsterkompis hade dom åsikter som dominerade i föreningen,d.v.s vänsteråsikter,men
han slutade där precis som jag.
Inlägg #11: Postat: 2005-02-06 20:53:00
Jan Schmidt
Svar 3: Att Ståhlberg får 4,1 och Sofia Hadjipetri "bara" 1,9 i betyg av Sourzes läsekrets bevisar ingenting annat än att det finns fler kryptorasister än vad man i förstone tror - ens om man regelbundet läser Sourze.
Inlägg #12: Postat: 2005-02-06 20:57:00
Jan Schmidt
Forts: Att vi inte argumenterar mot företeelser som Ståhlberg och Klasson beror på det enkla fakutm att genom att argumentera mot dem, erkänner man att deras "argument" har en relevans och ett värde som just argument, vilket de inte har. Samt att de förtjänar att tas på allvar, vilket de inte gör.
Inlägg #13: Postat: 2005-02-06 21:00:00
Jan Schmidt
Forts: Om du, Nisse O, inte ser vad det är de här herrarna egentligen framför, Anders Klasson helt öppet och Ståhlberg mera fördolt, ivirgt påhejade av mörkermän som "Friskytten", "Calle Z" m fl, då tycker jag att du ska läsa deras inlägg en gång till och en gång till och sedan ytterligare så många gånger som behövs för att du VERKLIGEN ska förstå.
Inlägg #14: Postat: 2005-02-06 21:02:00
Jan Schmidt
Hmm... ser att jag skrev "vi" i svar 12, det ska naturligtvis vara "jag", jag är inte så förmäten att jag gör mig till tolk för hela "PK-nomenklaturan". Det där "vi" kommer från en tanke som aldrig fullföljdes...
Inlägg #15: Postat: 2005-02-06 21:45:00
NisseO
Mias svar 7 "Att betygen blir som de blir säger ingenting annat än hur läsarna på Sourze domineras av inskränkthet." riskerar att bli en klassiker. Även resten av hennes svar präglas av just det förakt för andra människor som hon själv säger sig kämpa emot. Att jag inte framför mer sakliga argument i den här tråden beror på utrymmet och att det enda som finns att kritisera är just eran självgoda ryggdunkarklubb. Läs gärna "Statlig sexistisk ..." så kan du lära dig hur sakliga argument ser ut.
Inlägg #16: Postat: 2005-02-06 21:51:00
NisseO
Svar 13: Jag kan naturligtvis se vad herrarna står för, och stålis står för saklig argumentation i en knivig diskussion där man garanterat kommer att beskyllas för kryptorasism om man säger annat än att invandringen bara är bra för Sverige. Jag ser också att PK-gruppen ovan inte klarrar av att formulera sakliga argument och resonemang med respekt för andras kunskap, utan gör just det som PK alltid gör -
Inlägg #17: Postat: 2005-02-06 21:53:00
NisseO
- att vantolka, övertolka och förvränga för att kunna komma med moraliska fördömanden och säga sig vara "mörkrädda", "illamående" osv. Om du läser mitt inlägg du också, så kommer du att se att jag klara av att analysera resonemang och avslöja förljugenhet, hat och extremism. Så dina åsikter, Jan S, kommer jag aldrig att hysa. Tack och lov.
Inlägg #18: Postat: 2005-02-06 21:57:00
Calle Z
Den käre Schmidt är tillbaka på Sourze ser jag. Kryptorasist kan jag numera också lägga till de övriga tillmälen som Schmidt har pådyvlat mig! Herregud! Begrunda någon gång själva vad ni vräker av er och vilket samhälle ni vill ha! Ni skulle gladerligen ha förbjudit den fria debatten om ni kunde! Alla som inte är "med" er, är onda och skall tåla att kallas både det ena och det andra! Mvh mörkermannen tillmäle på mig av Schmidt Carl Z
Inlägg #19: Postat: 2005-02-06 23:16:00
Malin Michea
"PK" - ack, denna fruktade benämning. Jag är dock hellre PK än intolerant och egoistisk, anyday.
Inlägg #20: Postat: 2005-02-07 00:40:00
Sofia Hadjipetri
Redliner: Kaxig?! Snarare superkvick med insiktsfulla inlägg. Mia Sjögren: Jag har märkt att om man skriver om "ofarliga" ämnen såsom vikt och ensamhet så fungerar det bra. Men så fort det osar feminism och etnicitet om artiklarna blir det ordentligt ramaskri från gubbsen och smygrassarna. Deras argument bygger ofta på citat Ståhlberg har lärt sig klippa och klistra från en och annan. Dock vet ju både du och jag att en eller tre personer inte förklarar "folks" beteende.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...