|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-05 21:53:00
|
|
memuero |
Håller med dig fullständigt i den frågan/ Cath
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-05 23:52:00
|
|
perlindgr |
Jag tycker inte man ska du:a kungahuset av den anledningen att det fortar lite av den romantiska bilden kring kungahuset. Diskussionen hamnar latt kring vem som ar for och vem som ar emot monarki. Ska vi ha monarki, vilket jag tycker, sa ska vi bannemig inte du:a kungen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-06 01:01:00
|
|
Marcus |
Nja... det är väl upp till var och en, om någon vill säga Du till Kungen så blir han vän inte strafad för det ? Om andra vill kalla kungen för Kungen så är det väl okay. Ernst Hugo Järegård kallade _allla_ han träffade för Maestro Mästare tror jag att det betyder Jag kallar gärna mina vänner och främlingar för massa fina saker.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-06 08:31:00
|
|
linero |
Råkade du möta kungen, så det blir chans säga något till honom, så tror jag inte han skulle bli sur.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-06 16:43:00
|
|
thomtom |
Ja, ge mig ett enda sakligt, modernt och demokratiskt argument till att kungahuset skall finnas över huvud taget.
Kommunikation med kungahuset måste vara renas snurren. Ena stunden träder de bortskämda sessorna fram och säger att vi vill bli behandlade som vanliga människor. I nästa stund blir Victoria förnärmad över att inte Peter Jihde varit tillräckligt devot i en intervju.
Det ceremoniella, det konstitutionella och det privata används lite som det passar från kungahusets sida.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-06 23:41:00
|
|
Malin Michea |
De har privilegier så det räcker och blir över. Jag ser ingen anledning att fjäska för en person som slösar bort mina skattepengar på Dior-klänningar medan hemlösa fryser häcken av sig på gatorna. Någonting är snett.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-07 00:08:00
|
|
Ballyfjongh |
Kakadua.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-02-07 10:47:00
|
|
Unto S |
Privatisera kungahuset! Säkert den enda privatiseringen som är bra för samhället. Som aktiebolag fungerar dom säkert bra. Att säga du till kungen, aldrig i livet. Man säger du till anständiga människor och ni till impertinenta.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-02-07 12:12:00
|
|
soilander |
Nu är du retorisk igen, kYreUs! Duga Du? Modern och demokratisk människa? Nja.. Men, jag fattar. Konsensus: Ge Kungen Yttrandefrihet och tillåt dUandet.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-02-07 14:27:00
|
|
megaman |
Länge leve konungen..Eller nått.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-02-07 16:06:00
|
|
Lermannen |
Ar inte utgiften for att ha kungen kvar en piss i havet. Regeringen slosar ju forihelvitti bort hur mycket pengar som helst i pappersvandnings SM varje ar. Ska vi verkligen ta bort en sa pass central del av den svenska folksjalen och historien?
Varfor ar det sa ont och svart att saga ni till nagon? Det ar val ungefar som att saga du fast ni kanske med nagot mer respekt? Jag sager tilltalar min mamma och pappa med ni t.ex. Varfor gora det till en sa stor sak?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-02-07 23:41:00
|
|
AlfVerner |
"Gör vi fortfarande - anno 2005 - skillnad på människor?"
|
| |