|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-05 21:32:00
|
|
stålis |
Jag skrev tidigare en artikel på Sourze om att inte ta kvinnor på allvar, när man visar tolerans mot beteenden hos kvinnor som man aldrig skulle acceptera hos en man.
Alltså ett slags indirekt kvinnoförakt vars andemening är att man inte kan kräva lika mycket av en kvinna som av en man.
Samma sak med mörkhyade invandrare: när man ger dem beteenderabatter, så säger man indirekt nåt i stil att man inte kan ha samma krav på dem som på ljushyade svenskar och ryssar. Varför inte?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-05 21:40:00
|
|
stålis |
Underblåser man verkligen fientlighet mot mörkhyade invandrare om man ofta skriver ut samma signalement som brottsoffren lämnar till polisen? Är man rädd för att det skall bli rumsrent att ta med brottsligheten i diskussionen om invandringen? Ja. Givetvis är det orsaken till att man vill sätta munkavel på journalister och medborgare. För att det är en av de stora minusposterna med den massinvandring vi haft o. har.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-06 13:39:00
|
|
Fowler |
Att folk från främre asien mellanöstern och afrika begår brott liksom ryssar och svennar var väl ingen nyhet. Problemet är att kriminella svennar betraktas som enskilda individer, det är alltså ingen risk att jag, stålis och colin på förhand kommer att dömas som potentiella brottslingar. Aviker man däremot från det "svenska" utseendet blir man däremot direkt misstänkliggjord. Men det skiter väl stålis i antar jag.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-06 13:40:00
|
|
Fowler |
colin vad skulle det hjälpa dig att veta att brottslingen såg ut att ha arabiskt ursprung. Mmh vem kan det va, av alla tusen invandrare i stadsdelen. Kista är ju tack och lov inget svenne ghetto.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-06 18:54:00
|
|
colin |
Fowler.Svenne getto.Det är ok att skriva .Men något liknande skulle inte var ok att skriva om något annat folk.Du skrev "vad skulle det hjälpa dig att veta att brottslingen såg ut att ha arabiskt ursprung".Jag har vistats tillräckligt mycket i arabvärlden,afrika och asien för att se skillnad på folkslag.Sa jag att jag trodde att det var en arab förresten?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-07 14:33:00
|
|
Fowler |
Colin: Det var inte ett folkslag du skulle identifiera på gymmet utan en individ, har du glömt det? Svenne Ghetto, det var ett utryck jag använde som direkt refererar till vad folk oftast betraktar som ghetton och det är inte birkastan. Arab använde jag eftersom folk här på sourze verkar ha störst problem med just araber.
|
| |