|
Inlägg #21: Postat: 2005-02-06 01:10:00
|
|
stålis |
Jag ser heller ingen skillnad mellan t ex
Tage Erlanders resonemang och Shimon Peres, när han värnar om en judisk majoritet i Israel för att landet inte skall upplösas. Peres är patriot o. står upp för sitt folk, och det gjorde Erlander också i många hänseenden. Bl a i sin roll som hemlig motståndsman om vi blivit sovjetockuperade.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2005-02-06 01:13:00
|
|
stålis |
Sen kom Palme o. 68-vänstern och missbrukade den traditionella internationella solidariteten inom arbetarrörelsen, den som uppstått när arbetarna förtrycktes av arbetsgivarna o. kände att de inte hade ngt fosterland.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2005-02-06 01:14:00
|
|
stålis |
I namn av denna sympatiska solidaritet gick arbetarna amed på Palme-vänsterns internationella solidaritet på hemmaplan. Att vi blev en bas för diverse gerillarörelser som PKK, Sendoro Luminos, ANC, m fl. Arbetarklassen blev åter blåsta av sin härskarklass. Precis som under gulaschbaronernas tid. Meet the new boss, the same as the old boss.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2005-02-06 01:28:00
|
|
Redliner |
hörrö, klason. vita behöver inte vara stolta över sin hudfärg för att behandlas som människor av mig. jag ser människor, i första hand, inte hudfärger. jag respekterar människor som respekterar mig. och jag kan garantera att det är oavsett hudfärg.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2005-02-06 11:23:00
|
|
Mia Sjögren |
Svar 18: se min egen sträng, som jag skrev före kommentaren ovan.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2005-02-06 18:36:00
|
|
Anders Klasson |
Redliner, du utgår från dig själv
och du är säkert den hederliga person du utger dig för att vara.
Men säg så här.Om jag utvandrar
till Canada med ett gäng andra
Svenskar,jag sköter mig men inte
övriga gänget Svenskar.Jag klagar
hos Regeringen,men Regerignen
gör inget utan förbrytarna från mitt
land får stanna.Då röstar jag på
nåt parti som kastar ut dom som
inte sköter sig.Märkligt att inte
invandrare i Sverige tänker på
samma sätt.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2005-02-06 19:29:00
|
|
Friskytten |
Jag är mycket intresserad av följande passage i svar 15: "Att du har rätt till någonting innebär ju inte automatiskt att ingen annan har rätt till samma sak, eller hur?" Ur logisk synpunkt en mycket besvärlig utsaga. Men det är klart, har man minst 51 i skatt så tro fan att medborgarna till slut tänker på detta sätt.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2005-02-06 20:48:00
|
|
Jan Schmidt |
Visserligen bävar jag lite för att beträda det intellektuella träsk som en diskussion med signaturen "Friskytten" brukar innebära, för det är vanligtvis totalt meningslöst och dessutom brukar han gå ner sig sig så illa. Men jag kan ändå inte låta bli att undra: Du anser alltså att det faktum att DU har rätt till någonting, med automatik innebär att JAG inte har rätt till samma sak? Märklig inställning.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2005-02-06 20:50:00
|
|
Jan Schmidt |
Men jag undrar om inte "Friskytten", helt ofrivilligt naturligtvis, har avslöjat själva kärnan i den liberala ideoligin med sitt inlägg...
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2005-02-07 19:31:00
|
|
Friskytten |
Avslöjat?
|
| |