Inlägg #1: Postat: 2005-02-05 00:36:00
|
Jan E |
Så uttrycker sig alltså en av landets högsta jurister apropå allmänhetens engagemang och fullkomligt självklara upprördhet över en exempellös kränkning av ett barn! Indirekt har hon anammat de delar i utredningen som handlar om 13-åringens ärbarhet och leverne och därmed de fyra kåtbockarnas groteska kvinnosyn i allmänhet och deras bild av flickan som en sexuellt erfaren slampa i synnerhet. Det är vämjeligt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-05 00:37:00
|
Jan E |
Man känner igen tongångarna från Tumbamålet. Och vår egen lille självutnämnde expert på sexbrott Lundahl sluter raskt upp vid CBL:s sida och uttalar sitt stöd. Det finns inte tillräckligt med bevis säger Lundahl och rycker på axlarna. Jag tycker du ska gå i karantän Lundahl!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-06 19:05:00
|
Sunny |
Jan: Du skriver vad jag tänker!
Som jag skrivit på annan plats här: Tumbamålet var oklart: de gällde en vuxen kvinna som aktivt medverkat till någonting som sedan gick snett.
At bevisa var o när det urartar är svårt efteråt utan den där "vållandeparagrafen" de infört i Norge.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-06 19:08:00
|
Sunny |
Här kränks ett barn o lagen letar upp de mildaste påföljderna. När vi har tillräckligt för att kunna dömma för åtskilliga saker såsom sex med barn,koppleri utlån av flickvänsexuellt ofrtedande av underårig,olagligt spritförsäljning till underårig: Jag kan hålla på hela dagen.Den första dommen var enligt min mening korrekt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-10 13:53:00
|
Daniel Wijk |
Jag hålelr med er på ett sätt. Jag tycker händelsen är riktigt vidrig och jag är upprörd över att det inte går att göra någonting åt den. MEN en våldtäkt på ett barn gör inte att man får förgripa sig på rättsväsendet såsom media har gjort. Media har gått över tröskeln för vad som kan kallas journalistik och in i lobbyverksamhetens mörka korridorer...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-14 23:17:00
|
Porthos K |
CBL gör rätt i att försvara domstolarnas oberoende. De skiljer sig från bl.a. debattforum på nätet i det att det inte är den som skriker högst som nödvändigtvis har rätt i sak. Är man missnöjd med att det trots allt finns vissa beviskrav i liknande mål är det riksdagen och inte domstolarna man ska klaga hos.
|
|