|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-04 18:20:00
|
|
stålis |
Kommer att tänka på en Jan Berglin-serie på temat "skilj dig inte". En snubbe i den tänker "det här kommer aldrig att funka" när dejten inte känner till Stomatol utan snackar om Hubba bubba. En miljötok med getskägg
som vill klippa bort fönstren på kuverten när han sorterar får en brutta att tänka
"jag borde ha anat något med det där getskägget".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-04 19:30:00
|
|
soilander |
Ragga på Sourze är inget hett tips i alla fall. Själv övergav jag inget illa mot Spray, MSN mfl som företag idén om att ragga på nätet för länge sen. Enklast är att sätta upp en inre önskelista och lämna vetandet på hyllan.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-04 19:38:00
|
|
Anna Li |
Kul artikel! Trist verklighet! Påminn mig om att jag ska ta hand om min man lite bättre så att jag aldrig behöver nätdejta.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-04 20:56:00
|
|
Mysan |
Det var det bästa i dag.Nu för tiden är ju speraydate Knulldate.Spelar ingen roll längre var du träffar dom.Den ena är värre än den andre.Wine me,dine me and 69 me.Eller 69 me,dine me and wine me.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-05 02:45:00
|
|
Marcus |
Spraydate är den SÄMSTA siten för att träffa folk jag någonsin har använt, jag har träffat mycket bättre folk på totalt skilda ställen....... spraydate är skit...... du borde välja något bättre och lycka till !!! ;-
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-05 09:43:00
|
|
AC Collin |
Är det över huvudtaget lätt att träffa någon, med eller utan dejtingsajter? Med tanke på att hälften av alla hushåll i Sverige är singlar ca 600.000 är mellan 25-40 kan man undra. Det intressanta är ju varför det ser ut så om man inte som DrSingle tycker att "två är en för mycket", det kan knappast vara dejtingsajternas fel. Att Spraydate, eller som förr – tidningarnas kontaktannonser - är underlägset en första kontakt där alla sinnen får vara med är inget nytt. Men, kul text.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-05 14:06:00
|
|
Motsvarande |
Jag har också varit på SD i lite drygt ett år nu. Mina erfarenheter är totalt sett positiva. Jag har alltid varit lite blyg och SD har varit ett bra sätt för mig att utforska relationerna mellan könen i en trygg miljö. De saker som gör mig attraktiv är också sådana som inte kommer fram i en krogmiljö, vilket gjorde mig mer konkurrenskraftig på SD. Nätet kan vara ett bra ställe för personer vars mest attraktiva egenskaper inte går att se med blotta ögat.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-02-05 15:16:00
|
|
steno |
Kul och driven text!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-02-05 18:30:00
|
|
thomtom |
Det är så lätt alternativt för lätt att lova runt, men hålla tunt, via den nya teknologin internet, IT etc.
Dejting är ett område men inte det enda. Det är även svindlande lätt att skicka iväg en förolämpning eller en serie groteska överdrifter, som man inte gjort om processen mellan författande och publicering varit längre.
Även arbetsgivare och arbetssökande kan haka på denna trend att överdriva och ljuga. Kan alla dessa uppdragsgivare och sökande verkligen vara riktigt så fantastiska?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-02-06 16:48:00
|
|
Aleta |
Några trista nitlotter, men ändå; ett helt gäng med nya roliga vänner fick du. Tycker att det låter som om det var ett ganska lyckat år ändå.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-02-06 21:41:00
|
|
Franklin |
Använde SD av och till under flera år och kan enbart konstatera att det suger fett. Sämre ställe att träffa någon på, som vän eller käresta, får man leta efter. Speciellt som kille/man eftersom man mer eller mindre måste spamma med så kallade kärleksmejl för att över huvud taget få kontakt med någon tjej. Och vilken normalt funtad person pallar med en sådan sak, eller ens har tid med det? inte jag i alla fall!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-02-07 11:24:00
|
|
Trygg-Björn |
Jag erkänner: jag är inte AD... och bilden var 8 år när jag kom till SD men 11 nu. Men jag är snäll faktiskt. Som en kossa ungefär. Snällare än så kan ingen vara.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-02-07 11:26:00
|
|
Trygg-Björn |
Men du missade en sak: min pillesnopp är gigantisk :-
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-02-07 13:29:00
|
|
calle555 |
Vi har båda våra konton kvar, men endast av kärleksexhibitionsistiska skäl.
Spraydate har sina fel, men jag hittade min drömtjej och numera sambo där.
Lycka till med letandet, var ni än söker!
/calle555
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-02-07 14:32:00
|
|
Anders Klasson |
Det brukar ju vara så att "det man ger ut får man tillbaka",men det
kanske inte gäller spray-date.
Det finns Feminister som vill göra
kvinnor mer manliga och männ mer
kvinnliga,sen förväntar dom sig ändå
att få bli ihop med "en riktig man".
Har dom gjort sig förtjänta av det
när dom i praktiken vill hindra
formandet av pojkar till just
"riktiga männ"? Kanske ett sidospår
- men ändå inte.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-02-07 15:52:00
|
|
Wendela |
Skitbra! Känner igen mig! Har gett upp definitivt men känner folk som dejtar hur mycket som helst genom Spray, hur gör de? Jag blir bara besviken...
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-02-10 02:09:00
|
|
Freddex |
Du verkar korkad människa..
Kan du själv inte tänka?
Det fattar du väl själv, att personerna som sitter bakom skärmen ger DIG den BILDEN du vill HA. Lägg av..
|
| |