Svar om fega journalister

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-02-06 13:37:00
Sofia Hadjipetri
stålis: journalister använder många sätt i sina framställningar för att beskriva om personen i fråga är etniskt svensk eller inte. Du tycker att detta är helt korrekt när det gäller brott. Jag tycker också att man ska beskriva människor. Men vad menas med "bruten svenska" egentligen? Och hur är ett "sydländskt" eller "arabiskt" utseende, du som anväder dessa begrepp i tidigare kommentarer?
Inlägg #22: Postat: 2005-02-06 13:51:00
Sofia Hadjipetri
Redliner, Unto S, Malin Michea, Mia Sjögren, StaffanH har jag glömt nån? - TACK för era genomtänkta och välformulerade kommentarer! Det värmer.
Inlägg #23: Postat: 2005-02-06 16:14:00
Anders Klasson
Tänker ställa en sista fråga att för
er andra fundera på eller diskutera
sins emellan. Frågan Lyder: ANSER
DU ATT SVENSKAR HAR RÄTT TILL
ETT EGET LAND? Det visar sig snart
om dom svar som kommer fram är
från ett sannt inre eller om det bara
är ideologiskt och "politiskt korrekt"
snömos som ni tagit till er från
media,facket eller politiker.
Inlägg #24: Postat: 2005-02-06 16:37:00
megaman
Väl rutet, som vanligt ståhlberg.
Inlägg #25: Postat: 2005-02-07 00:49:00
Jan E
Nationaldemokraten Anders Klasson är utan tvekan den obehagligaste typen jag har stött på här. Man riktigt ryser. NisseO kommer nog som god tvåa. Även om NisseO inte så tydligt bekänt färg som Klasson, så har han indirekt gett sitt stöd till Klassons ruggiga idéer. Jag är dock inte förvånad. Det enda han gör är att aggressivt älta sitt PK-ande hit och PK-ande dit. Sammanlagt 8 gånger har han använt ordet i denna debatt. Börjar bli lite tjatigt.
Inlägg #26: Postat: 2005-02-07 00:49:00
Jan E
Ståhlberg: Jag citerar mig själv från en annan debatt: undrar just om du inser vilka krafter du sätter i rörelse?
Inlägg #27: Postat: 2005-02-07 08:38:00
Thomas L. Aabo
Att du lyckas få en fyra i betyg i detta tabu-ämne visar hur väl du lyckats. Grattis.
Inlägg #28: Postat: 2005-02-07 08:57:00
Bärnson
Jag tycker alla ska läsa tråden "Jag vill upprepa en textsnutt i Stålis...". Det finns en förbrödrande brevväxliing mellan Stålis och Anders Klasson som mycket tydligare visar Stålis åsikter och drivkrafter än allt han i sina artiklar lindar in i retorikens trådar. Vad är det som skrämmer er så? Varför är det så viktigt att vara etniskt svensk?
Inlägg #29: Postat: 2005-02-07 12:44:00
Jan E
Komplettering: Nu har NisseO använt PK-begreppet 9 ggr.
Inlägg #30: Postat: 2005-02-07 17:20:00
stålis
Tack Megaman, Fräschman, Nisse O the Man, Calle Z min själslige tvilling, Thomas Aabo gammal vän, och även Franklin och Tomster, trots att jag inser att de senare 2 inte håller med mig helt. Men de är ärliga nog att peka på mina värsta kritikers ohederlighet. Ni fattar säkert att det känns ganska bra. Tack.
Inlägg #31: Postat: 2005-02-07 23:04:00
Sofia Hadjipetri
stålis: hur kommer det sig att du "beskyller" mig för att inte svara på dina frågor, för att sedan inte svara på mina? se tråd nedan.
Inlägg #32: Postat: 2005-02-08 16:44:00
Unto S
För antagonismens skull hoppas jag att du skriver en artikel om nedanstående ämne, Ståhlman. ”Vi svenskar bör gå samman i ren folklig självbevarelsedrift och hålla ihop kulturellt och rent fysiskt när det gäller äktenskap och barnalstring.” Jörgen Kromann, ordf. Nationaldemokraterna Syd
Inlägg #33: Postat: 2005-02-09 15:08:00
tomster
REDLINER SE HIT! Du svarade inte på en fråga i en annan tråd, däremot så tog du fasta på att jag kallat dig dum, utan att jag gjort det. Jag ogillar debattekniken "jag svarar inte på frågor" så jag startar denna nya tråd enkom för dig, då du häver ur dig att du är kränkt varannan rad men skiter i att argumentera eller bemöta kritik riktad mot dig.
Inlägg #34: Postat: 2005-02-09 16:43:00
Anders Klasson
Förtydligande: Jag har vid något eller några tillfällen använt ordet
”strid”. Men jag strider helst med ord och inte med skjutvapen
eller knytnävar. Om inte Mina Kompisar, Nationella kamrater,
mina anhöriga eller jag själv blir angripna med Våld så har jag
helst en ”strid” utan vapen. Pennan är mitt vapen.Man skulle väl kunna säga att jagär ”Halv-Pascifist” om nu det utrycket existerar.
Inlägg #35: Postat: 2005-02-14 19:51:00
stålis
Brott och etnicitet:
A Russian immigrant called me up once to ask why almost no other American journalist ever mentioned the racial patterns he had seen with his own eyes everyday since hed come to America. When I explained that the average writer was just lying, he replied:

Vladimir audibly relieved: "You mean, hes hypocrite?"

Me: "Yeah, exactly. It would hurt his career to write for the public what he thinks in his private life."
Inlägg #36: Postat: 2005-02-16 15:30:00
Anders Klasson
Som enklaste lösning på flyktingproblemet så har nu den spanska regeringen helt enkelt valt att ge alla de gömda flyktingar som uppehåller sig illegalt i landet amnesti. Man räknar med att det för nuvarande i Spanien finns ca en miljon illegala invandrare från främst Afrika, men också från Latinamerika och Östeuropa.
Attraktivaste ”porten” som leder in till resten av Europa enligt flyktingarna själva.Detta förnekas av den spanske premiärminister
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...