|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-04 18:07:00
|
|
NisseO |
Väl sparkat, stålis, på den politiska korrektheten och fegheten. Jag minns hur, när gruppvåldtäktsvågen på nittiotalet rasade som värst, vi kunde höra om förövarna av en av de senare i Göteborg i radion, att "en av förövarna var blond". DÅ förstod jag att det var sant att alla nästan förövare av gt var invandrare. Tack, till radions nyheter!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-04 19:46:00
|
|
Redliner |
ta inte det här personligt, michael ståhlberg, men jag mår så fruktansvärt illa varje gång jag gör misstaget att läsa dina attacker mot invandringen och mot invandrarna. och det beror inte så mycket på dina åsikter, som visserligen är illa formulerade och saknar sans. det är din människosyn som luktar unket. michael, jag är ingen ekonomiska kalkyl, ingen "mongolisk invasion" och ingen "aidsepidemi". din oförmåga att betrakta mig som en människa omöjliggör en diskussion mellan oss. en etta.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-04 19:48:00
|
|
Redliner |
sofia hadjipetri ska ha en varm och stor eloge! en stark kvinna med modiga och humana åsikter! mer av den varan. stå på dig mot mans- och kulturchauvinismen, sofia! kraaaaaaaaam.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-04 21:05:00
|
|
Mysan |
Ungefär som när de inte på af får sätta ut i vilken ålder de söker folk.Hellöjligt.Gör det så blir det ju lättare för alla att söka rätt plats.Politisk korrekt kan man ju inte vara på detta stället i alla fall.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-04 22:21:00
|
|
Stig |
Om man ska beskriva en person måste man ju ange hur den ser ut, hur den talar etc. När ska rädslan för att beskriva detta i klara ordalag försvinna. Är en man mörk så är han ju det. Talar han med brutens svenska så gör han ju det osv.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-04 23:25:00
|
|
Anders Klasson |
Jag vill upprepa en textsnutt i Stålis
artikel,nämligen denna "Allt handlar om vilka alternativ som står till buds när den folkliga motreaktionen kommer." Fick nyligen besked från
mitt parti ND att dom inte ställer upp
i årets Kyrkoval,SPI som också har
en liten med viss invandringskritik i sitt programm hoppar även dom av
Kyrkovalet i år.Om både ND,SD och
SPI till slut hoppar av alla typer av
val,vilka alternativ finns då kvar ?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-05 02:07:00
|
|
Biff |
Massinvandringen är en AIDS-epidemi, homosexualiteten en cancersvulst och de manliga svenska fyrtiotalisterna är ett köttberg. Beror denna sjukdomsfobi av köttets skörhet? Använd kondom och ät KRAV-mat så minskar risken att bli drabbad :
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-02-05 13:55:00
|
|
Unto S |
Jag har ett förslag, Ståhlman. Du som är en enkel väktare i LO-kollektivet och har en hustru med miljoninkomster. Ekonomiskt blir du inte lidande frun hjälper säkert. Förslaget innebär att utseendemässigt behöver du inte göra mer än ta på dig bruna kontaktlinser. Språkmässigt behöver du lägga till Rinkebysvenska. Gör som Günter Wallraff gjorde. Lev någon tid som invandrare. Skriv sedan sanningsenligt vad du har upplevt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-02-05 16:48:00
|
|
Unto S |
Ståhlmannen & Co. Ingen kunde ha sagt det bättre än Anders Klasson. Läs nu noga vad er vän Klasson har sagt. Du, Ståhlman, du slipper skriva insändare i framtiden, det är bara att citera Klasson, där kommer det verkliga syftet med dina skriverier fram. Jag citerar Anders Klasson: ”Vi utgår från vår av blodet nedärvda rätt.” ”Vi tänker ta tillbaka vårt land och ge det till våra barn.” Och till sist: ”Som jag ser det är stålis något av en Nationalhjälte.” Nu är du väl stolt, eller hur Ståhlmannen?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-02-05 18:45:00
|
|
fräschman |
massinvandring hjälper inte till integreringen. försvenskar man invadrare innan de ändrar landet och det blir den oigenkänliga sverige. töntig att inte förklara sakerna som de är. ska sverige bli holland, där "vita" är ledsna? klassar invandrare som kommer och uppfostra de andra, daº förekommer inga konflikter
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-02-05 18:58:00
|
|
colin |
Jag brukar gå till gymet i Kista var och varannan kväll så för min personliga säkerhets skull så tycker jag att de borde säga hur gärningsmännen såg ut.
Annars i Sverige är det ju ok att peka ut ryssar och öststatsfolk som kriminella.Däremot är det inte ok att peka ut folk från främre asien mellanöstern och afrika enligt svensk medialogik.Det är tydligen synd om de grupperna men inte om ryssarna.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-02-05 22:40:00
|
|
Malin Michea |
Vilken toppenidé. Låt svartskallarna svälta, torteras och mördas i sina hemländer så kan vi ädla vikingar käka köttbullar, skutta runt midsommarstången och vältra oss i vårt präktiga kulturarv ifred. Moraliskt ansvar? Empati och solidaritet? Nej för fan, bara vi har råd med en påse chips till bingolotto så kan resten av världen klara sig bäst de vill.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-02-05 23:08:00
|
|
Malin Michea |
Jag ser inget fel i att beskriva en misstänkt persons tal och utseende - _när det är relevant_. Dvs, när det handlar om en efterlysning eller när polisen behöver tips från allmänheten. Annars är det totalt onödigt och enbart en snaskighetsfaktor.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-02-05 23:49:00
|
|
Mia Sjögren |
Hört talas om strukturell rasism, stålis? Att fler invandrare än svenskar döms för brott beror inte enbart på att de skulle utföra fler brott. En svensk och en person med utländsk härkomst bedöms på olika sätt i domstolarna. Svenska medelklassmän som begått våldtäkt exempelvis döms inte i samma utsträckning för brottet som när den tilltalade är svarthårig. Det är lika rakt över, eftersom rättens ledamöter identifierar sig med svensken på ett annat sätt.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-02-06 01:14:00
|
|
Redliner |
okej, säg att vi snöar in oss på etnisk bakgrund. varje gång en svensk förgriper sig på barn, mördar eller hetsar mot andra folkgrupper ska medierna skriva att personen var svensk, och gärna smyga in en liten harang om kvinnohatet och våldet i den svenska kulturen.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-02-06 01:15:00
|
|
Redliner |
måste säga att jag inte förstår hur du kan gå så långt som att hävda att vi invandrare vill förbjuda adventsljusstakar. du får gärna ha din stake, michael ståhlberg. det är visserligen februari nu och julen är över för längesedan, men för all del. fram med staken du bara om du har någon vill säga.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-02-06 01:21:00
|
|
StaffanH |
Trodde att jag vid det här laget sett det mesta på Sourze, men Michael Ståhlbergs och Anders Klassons kommentarer tar garanterat priset. De var det sjukaste och mest vettlösa jag någonsin sett! Så beter man sig väl inte? Brrr!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2005-02-06 02:42:00
|
|
stålis |
Jag tycker att mina kritiker är hycklare. De kräver att jag skall ta avstånd från Anders Klassons åsikter. Det har jag gjort en gång tidigare efter en annan artikel, bland annat då hans homofobi, men eftersom han är den som flitigast understödjer mig den här gången så har jag inte ansett det ”relevant”.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2005-02-06 02:45:00
|
|
stålis |
I en debatt för några år sen läxade
Alexandra Pascalidou upp en polis i Svart-Vitt på TV4, för att denne i en bisats nämnt att de flesta av rånarna hade invandrarbakgrund.
Anders Carlberg på Fryshuset är dock av annan åsikt:
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2005-02-06 03:11:00
|
|
stålis |
Beträffande Klasson igen: jag försöker alltid bemöta vänlighet med vänlighet och alla som tilltalar mig med ett svar.
Detta till skillnad från Sofia Hadjipetri och andra PK-divor.
|
| |