|
Inlägg #1: Postat: 2005-02-04 14:41:00
|
|
Unto S |
”Sanningen kräver 100 fri debatt: alla måste få tala.” Inte ens värsta diktatur kan hindra 100 fri debatt, och alla får tala. Vissa kan endast tala med sig själv, men får säga vad han/hon vill, ingen hindrar. Internet har vidgad möjligheterna. Här på Sourze kan du skriva nästan vad du vill. Somliga får säga sin mening tom på Dagens Nyheter. Rekordet lär vara när George Walker Bush säger sina sanningar i amerikansk TV som sedan sprids över hela världen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-04 14:41:00
|
|
Unto S |
Problemet med fri debatt är makt- och ägandeförhållandena. Du får skriva på DN. Om dina åsikter stämmer med tidningens policy. Annars blir du nobbad. Artiklar om Kuba t.ex. är nästan omöjliga få publicerade. Lika så andra artiklar som inte stämmer med DN:s policy eller med USA:s utrikespolitik. Så skriv med glatta livet Kyreus, det gör jag också. Du har en viss fördel, du kan säga sanningar från din predikstol.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-04 14:42:00
|
|
Unto S |
Dissidenterna i kommunistiska länder blev förhindrade att publicera sig. Men då kom de västerländska demokratierna till hjälp. Deras alster publicerades i väst. Dagens dissidenter, dvs. dom som är mot kapitalismen får hålla tyst. Det kommer ingen som stöttar med miljoner dollar som man gjorde på den ”gamla goda tiden” när det gällde östatsdissidenterna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-04 16:20:00
|
|
Nartin |
OK, låt oss återvända från dina drömmar om att vara dissident till att diskutera själva artikeln. klarar du det?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-04 20:28:00
|
|
Unto S |
Jag förstår dig Nartin. Du har det svårt. Enda du kan åstadkomma är piss och bajs kommentarer, åsnor och lobotomeringar eller vad det nu heter. Men så blir det när man inte klarar av och möta kommentarer med sakligt argument. Förresten mina kommentarer här ovan är svar till Kyreus inlägg. Svårare än så är det inte.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-04 20:58:00
|
|
Nartin |
Jo, medan DU ju åtnjuter STOR respekt här och i resten av världen. Vi här undrar över din mentala hälsa. Det är inte bara nåt vi säger för att vara taskiga, vi UNDRAR verkligen om du är helt frisk i huvudet. Hur fungerar du i din vardag? Har du några vänner? Varför röstade ingen på dig i kommunalvalet? Varför blev du utfryst på ditt jobb? Allt kanske återigen är USAs fel, trots allt. Kan du inte skriva en artikel om din åkomma!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-04 21:03:00
|
|
Nartin |
Märk väl UNTO - Kyreus är den ende här på Sourze som talat väl till dig - för han talar väl till ALLA som den själasörjare han är. Han är inte din kompis. heller.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-02-04 21:28:00
|
|
Unto S |
”Sanningen kräver 100 fri debatt: alla måste få tala.” Jag gav mina synpunkter till Kyreus text. Han förstår att jag inte är en ”rövslickare”, utan jag säger min mening även om det går mot hans text. Men du är annorlunda, så fort det inte passar dig kommer du med piss- och bajskommentarer, åsnor och lobotomeringar ett ord som du har lärt från din kompis Mike.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-02-04 22:24:00
|
|
Nartin |
och din uttjatade mening har vi ju hört till leda. du kan vrida ALLT till a: USA, b:Geroge Bush, eller c: Nazismen. Du är en one trick pony. vet inte vad det hter på finska, men det handlar om att du kör ETT enda spår, hela tiden, du KAN inte se utanför de ramar du fastställde för dig själv nån gång i början av sextiotalet. Du dog redan då, nu är du bara en löjlig relik.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-02-04 22:27:00
|
|
Nartin |
du ser nämligen ALLT i svart eller vitt. för dig finns inga mellanting. Du har ALDRIG visat att du kommit till någon insikt trots alla artiklar du läst. Du bara maler på i dina invanda hjulspår, med halsbrytande paralleller till Nazismen och USA, oavsett ämne .Du resonerar som en trettonåring, och får därför tillbaka från mig som vore vi trettonåringar.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-02-04 22:30:00
|
|
Nartin |
är du lycklig? tänk på att det här är det enda liv du har att leva. Se möjligheter, inte problem. Se vänner, inte bara fiender. Se godhet, inte bara ondska. Se individer, inte bara fula kollektiv. Och använd ditt huvud till att leta nya infallsvinklar. Din politiska kampanj här på Sourze har hittills övertygat cirka NOLL personer. grattis.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-02-04 22:31:00
|
|
Nartin |
tror du att mike och jag är kompisar?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-02-05 01:09:00
|
|
Unto S |
För att kunna vara ”lycklig” här på Sourze skulle jag tvingas vara för prostitution, för kriget, för hårdare straff, för dödstraff men mot feminism, mot legal abort, mot humanism som t.ex. flyktingmottagning, mot positiv invandrarsyn mm. att huvudtaget vara mot humanistiska principer. Det kan jag bara inte! Men du trivs i detta sällskap. Mig får du inte till det gänget hur ofta du än kallar mig för åsna. Tur att de intellektuella i svenska samhället inte är lika korkade som dina meningsfränder.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-02-05 11:21:00
|
|
Nartin |
Jag är FÖR invandring, FÖR det mångkulturella samhället, FÖR fri abort, MOT dödsstraff, MOT krig.
Bara för att jag hatar dig och allt du gör och säger, betyder inte det att mina åsikter i varenda fråga är på tvärs emot dina. Men du ÄR ju för dum för att fatta det. HUR hanterar du nu tillexempel Kyreus, som i din bok nu är ANTIFEMINIST? Har han också blivit abortmotståndare, krigsförespråkare, etc. etc. Din resonemangskedja är så urbota korkad.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-02-05 11:25:00
|
|
Nartin |
Gräv nu gärna fram gamla kommentarer från mig jag vet att du har tid över där det framkommer att jag är 1.abortmotståndare, 2.Krigsälskare, 3.invandringsmoståndare, 4.dödsstraffsförespråkare.
Tills dess att du kunnat visa NÅGONTING av dessa, väljer jag även framledes att se dig som en ÅSNA, som inte har en aning om vad han pratar om. För du HAR ingen aning om vad du pratar om. Någonsin. Kom igen, gräv fram kommentarer! NU! NU!!!
|
| |