Om att våga kallas hora

Inlägg #1: Postat: 2005-02-03 15:22:00
stålis
Tänk så här puritanska nationalister: Silvio Berlusconi lyckas med att både säga vänliga saker om Mussolini och föreslå statliga bordeller!

Nej, ner även med den statliga repressionen i fråga om droger. De bara förvärrar problemen.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-03 15:23:00
stålis
Förlåg; det förvärrar, inte de. Blir syftningsfel annars.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-03 15:24:00
stålis
Och så ska det vara förlåt o. inte
"förlåg", förstås. Hm, inga fler fel? Nej, då trycker jag på "skicka".
Inlägg #4: Postat: 2005-02-03 15:26:00
stålis
Förresten - borde stå "den" syftande på repressionen i stället för "det". Shit, shit, shit!
Inlägg #5: Postat: 2005-02-03 17:07:00
Krillle
Misströsta inte. Fem ave maria, sen är allt frid och fröjd igen :
Men det är konstigt det där med att det är ju människor som utgör samhället, men ändå bestämmer samhället över människorna...
Inlägg #6: Postat: 2005-02-03 18:06:00
tomster
Är de samtyckande då, stålis? Är en kvinna som våldtagits och smugglats och sålts och lurats och slagits och hotats samtyckande? Jag är tveksam. Det betyder dock inte att lagen är rätt, jag tycker den är helt sjuk. Värst är att de prostituerade kan själva välja att sätta dit kunder, som domaren i Malmö. Hon hade säkert 100 kunder men valde en domare, för det tyckte hon var fel! Så prostituerade ska ha makt över vem som åker dit och inte åker dit... BRA!
Inlägg #7: Postat: 2005-02-03 19:01:00
stålis
Jag är inte tveksam, ty självklart är inte en sån kvinna samtyckande. Men alla prostituerade kvinnor har inte våldtagits, smugglats, sålts eller hotats till att sälja sig.
Och det vet du. Dessutom används lagen diskriminerande mot heterosexuella män. Aldrig hört talas om att kvinnor som köper sex på Internet åker fast.
Eller bögar heller för den delen.
Inlägg #8: Postat: 2005-02-03 22:11:00
tomster
Värst är ju att huvudvittnet är den som säljer... Och ja, stålis, jag vet detta med att alla inte är våldtagna. Nyanser är bra, alltid.
Inlägg #9: Postat: 2005-02-04 12:25:00
Fowler
Mitt förslag är att vi drar in alla former av bidrag och understöd och sedan låter fattiga arbeta i utbyte mot mat. Vill de inte så slipper de. Ett ärligt avtal mellan två jämbördiga parter.
Inlägg #10: Postat: 2005-02-04 19:08:00
stålis
Slopa inkomstskatten för alla under en viss inkomst samt kombinera det med ett enda fett bidrag på ett bräde medborgarlön, "negativ inkomstskatt", kärt barn har många namn. Nu går väl lika mycket pengar till administrationen av skatteuttagen, utdelningen av bidrag, än till bidragstagarna som kollektiv?
Laddar...