Kvinnovåld knäckte mig!

Inlägg #1: Postat: 2005-02-02 13:42:00
Linda I Skåne
Det går alldeles utmärkt att polisanmäla kvinnor också! Om man känner sig påhoppad eller förfördelad.. Vi har nog alla lite till mans dåliga erfarenheter av det andra könet. Men alla män OCH kvinnor är inte rötägg, fula typer. Fastän de finns
Inlägg #2: Postat: 2005-02-02 14:17:00
Thomas L. Aabo
99 jobbade jag på ett ställe där en av kollegorna var i kris. Han hustru var akloholist och öppet otrogen. Alla tog kvinnan parti utom jagf som stöttade honom. Det var bara jag som kunde se att uppenbart var bäst som vårdanshavare. Jag sa till honom att "its a war of attrition" och han höll ut. Men Sverige är ett unket matriarkat!
Inlägg #3: Postat: 2005-02-02 14:54:00
Unto S
I civilisationens början när modersrätten blev förlorare och mannen tog kommandot i samband med rikedomarnas framväxt. Sedan civilisationens början har kvinnan utsätts för brutalt våld i olika skepnader. För hundra år sedan började kvinnorna ta sin rätt, en del har de hunnit, men mycket är ogjort. Att vissa kampmetoder drabbar män orättvis är enbart marginaler. Någon kanske uttrycker sig så här: I krig är oskyldiga civilas död nödvändigt, annars når man inte målet. Typiskt amerikanskt.
Inlägg #4: Postat: 2005-02-02 15:06:00
Mysan
Verka i alla fall att du inte blivit fysiskt misshandlad. Rättegång i vad ekonomi ? Utnyttjande ?
Inlägg #5: Postat: 2005-02-02 15:40:00
Franklin
En sak du skriver om som jag tycker är mycket intressant och träffande är hur kvinnor sätter i system att utnyttja män för ekonomisk och trygghetsmässig vinning. Detta är helt acceptabelt i vårt samhälle och en man som blir lurad sol & vårad betraktas som en idiot som får skylla sig själv.
Inlägg #6: Postat: 2005-02-02 16:19:00
stålis
Glatt förvånad över att läsa en sån text av Kyreus. Att han inte alltid är så himla plakatvänster. Gör att mig mer beredd att se honom som en självständigt tänkande människa.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-02 16:44:00
Jan E
Kyreus, undrar just om du inser vilka krafter du sätter i rörelse?
Inlägg #8: Postat: 2005-02-02 17:12:00
Mysan
Visst är det vanligt att kvinnor lever på män.De skulel aldrig i helvete annars ha råd att bo i villor i 5 millesklassen eller i mijonklassen.Eller alla thaibrudar som kommer hit och lever på västerlänningar i utbyte mot sex.Nej man ska vara kär och skita i om gubben sin är fattig eller rik höll jag på att säga nästan hahahha.
Inlägg #9: Postat: 2005-02-02 22:54:00
ord att minnas
Ingen människa har rätt att manipulera en annan människas goda, ädla känslor. Att man aldrig återhämtar sig visas genom att tilliten till människor rämnar. Det som sker i hemmet kan aldrig bevisas, endast speglas i en sårad själ. Endast tidens gång gör smärtan mindre och att man då kan förlåta. Vikten av en gemensam värdegrund för alla, kan kanske i kommande generationer minimera sådana här händelser.
Inlägg #10: Postat: 2005-02-02 23:38:00
Jan E
Har svårt att fatta syftet med artikeln. K redogör för två fall där han har blivit kränkt av kvinnor. Och? Vad vill han säga med det? Att alla kvinnor inte är änglar? Visste vi inte det? Jag har levt ett tämligen långt och innehållsrikt liv. Och jag har aldrig betraktat kvinnor i allmänhet som änglar. Att de kan vara hur jävliga som helst är ju inget nytt - har 3 syrror, så jag vet. Och att det skulle var tabu att kritisera kvinnor har jag aldrig märkt.
Inlägg #11: Postat: 2005-02-03 01:15:00
stålis
"Kvinnovåld mot män tystas ner".
Om jämställdhet verkligen är något eftersträvandvärt och inte bara ett tomt ord, så skall vi väl bortse från könstillhörigheten och bara se människan?

Länk: dn.se
Inlägg #12: Postat: 2005-02-03 10:10:00
microfilosofen
Artikelns syfte? 1 Berätta om ditt liv, dina upplevelser och dina erfarenheter. Vi vill höra hur andra, våra medmänniskor har det och har haft det. Att förstå medmänniskan är att lyssna till medmänniskan. Så lever jag. 2 När jag berättar tar jag också med egna intryck som också bekräftats av många drabbade män. I min själavård har många drabbade män vittnat om svårigheten att berätta tabu om HUR dom drabbas. mvh KY
Inlägg #13: Postat: 2005-02-03 10:28:00
Marcus
Tack!! Jag är mycket glad över att du publicerade din artikel, det skall du ha all heder för. Det betyder mycket för många.
Inlägg #14: Postat: 2005-02-03 18:20:00
Mysan
Psykiskt att utnyttja någon för att få sex,pengar,uppehållstillstånd,eller för att skaffa barn är fel.Men har aldrig träffat en man som blivit slagen,eller misshandlad av flickvän,fru.
Inlägg #15: Postat: 2005-02-04 00:27:00
Sunny
Det finns lika mycket våldsamma kvinnor som män.Sådant beror inte på könet. Men män har oftare större muskelstyrka. Jag har som vuxen aldrig blivit slagen av någon man men jag har själv slagit 3 st.
Inlägg #16: Postat: 2005-02-04 10:40:00
soilander
Håller med Kyreus även om du är liberalteolog ;. Det finns en del troll som både mobbar och utnyttjas, men jag tycker ändå att du glömde bort den värsta skaran som anmäler för att tjäna 20-40 000 kr extra när det tar slut.
Inlägg #17: Postat: 2005-02-04 12:28:00
microfilosofen
Sanningen kräver 100 fri debatt: alla måste få tala.
Inlägg #18: Postat: 2005-02-04 14:59:00
microfilosofen
Jan E ´s rädsla: för vad? Bäste Jan E - inte är du väl rädd för sanningen? Inte vill du väl tystna ned människors verkliga erfarenheter? Det vill jag inte tro om Dig. mvh KYREUS
Inlägg #19: Postat: 2005-02-04 15:29:00
Inger Olsson
KY: Tycker det är viktigt att du - vi alla - vågar prata om det här, för i slutändan berör det oss alla. Det krävs tydligen mycken mod att våga säga att man psykiskt har/är mobbad av kvinnor? Det mest förbjudna idag är att påstå att kvinnor - som har utmålat sig själv som offer - är lika delaktiga i den kommunikation som sker människor emellan?
Inlägg #20: Postat: 2005-02-06 19:43:00
thomtom
Jag tror att män måste lära sig att gå och inte låta sig hunsas. Det är detta inlärda beteende "en karl skall tåla sånt", som leder antingen till raseriutbrott där han använder sin fysik på henne eller till utraderad självkänsla, som i detta fall.
Laddar...