Statlig sexistisk lögnpropaganda

Inlägg #1: Postat: 2005-02-02 10:15:00
Sofia Hadjipetri
Och nej NisseO, de som misshandlar med dödlig utgång är inte alltid "psykiskt sjuka, brottsliga, drogmissbrukande" män. Tyvärr kan de mycket väl vara både trevliga och charmerande, utanför hemmets fyra väggar.
Inlägg #2: Postat: 2005-02-02 10:58:00
NisseO
Om du läser min artikel så kommer du att märka att en av mina viktigaste poänger är just det som du säger, att enstaka kramar och kyssar mot någons vilja har väldigt lite med våld mot kvinnor att göra. Det är därför lögnaktigt att som Sveriges främsta "experter" på våld mot kvinnor gör räkna med enstaka sådana händelser, också från främlingar, i en utredning om våld mot kvinnor.
Inlägg #3: Postat: 2005-02-02 11:01:00
NisseO
Genom att man räknar med enstaka sådana triviala händelser kan t.ex. JämO uttrycka sig så här okunnigt i sina officiella ställningstaganden om "könsmaktsordningen" i Sverige: “Nästan varannan kvinna, 46 procent, har utsatts för någon typ av våld av någon man efter 15-årsdagen. Det betyder att mäns våld mot kvinnor knappast kan ses som något som bara berör ett litet antal män eller bara vissa män med kraftigt avvikande egenskaper.”
Inlägg #4: Postat: 2005-02-02 11:01:00
NisseO
Det är på den här typen av undermåliga studier som patriarkatsteorin om alla mäns ansvar för och vinst genom kvinnovåldet byggs.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-02 12:30:00
Sofia Hadjipetri
Ja, men då glömmer du bort alla de kvinnor som aldrig anmäler brott. Som lever i detta helvete hela livet, till de flyr eller dör. Var finns den statistiken?
Inlägg #6: Postat: 2005-02-02 15:43:00
NisseO
Jag glömmer naturligtvis inte bort dessa kvinnor, och det finns ingenting i mina svar som skulle kunna antyda det; jag nämner ö h t inte anmälningar. Om du läser min förra artikel i ämnet, så ska du se att jag har ordentlig koll på mörkertalen - även de mörkertal som feministerna inte vill kännas vid. Nämligen de män som lever i detta helvete hela livet och inte ens har en mansjour att vända sig till p g a ... JämO m fl.
Inlägg #7: Postat: 2005-02-03 22:08:00
Björn_T
Jo, mansjourer finns faktiskt. Nu vet jag inte hur väl utbyggd den verksamheten är, det kan finnas många orter som är utan. Men är det JämO:s fel?
Inlägg #8: Postat: 2005-02-04 10:13:00
NisseO
De få mansjourer som vi har i Sverige är i regel feministiska, vilket innebär att de främst "tar hand om" och "behandlar" män som misshandlar för att de ska "komma ur en situation som är destruktiv för dem". Tänk om kvinnojourerna bistod kvinnorna som misshandlar med denna vänliga omsorg!
Inlägg #9: Postat: 2005-02-04 18:29:00
Inger Olsson
Sofia: I ditt svar 1 så är det eg. inga problem att sätta diagnos på den människan du beskriver. Sen finns det något som heter "före", "under" och "efter" så att en kvinna väljer att stanna kvar hos en viss typ av män för som det ofta heter: "Jag trodde han handlade av kärlek"... Och inte sällan finns det barn med i bilden.
Inlägg #10: Postat: 2005-02-04 18:29:00
Inger Olsson
Borde du inte analysera även denna kvinna och kanske få en djupare insikt på problematiken istället för att ensidigt se på denna "krassa verklighet" som du, som feminist, tydligen får det till?
Inlägg #11: Postat: 2005-02-05 22:46:00
stålis
Stackars Självmåls-Sofia. Inte en lugn stund får hon. Nisses falkblick upptäcker direkt alla hennes avledningsfinter. Han hade ju faktiskt skrivit om sin egen erfarenhet just för att illustrera överdrifterna i den statliga lögnpropagandan.
Inlägg #12: Postat: 2005-02-05 22:47:00
stålis
Och hur rätt har han inte om de patetiska "mansjourernas" feministiska tendens! Den som i det sammanhanget ser en konspiration må vara förlåten. Det som ser ut som en konspiration, talar som en konspiration o. går som en konspiration kan vara en konspirtation.
En variant av Occams rakkniv! :-
Laddar...