|
Inlägg #21: Postat: 2005-02-04 20:12:00
|
|
Inger Olsson |
Och nej, feminism har, för mig, inget med jämställdhet och ytterst mänsklighet att göra. Det är inte pro- alt. anti- som är intressant vad gäller feminism. Utan det är att kritiskt granska den okritiska hållning som finns och måste finnas i varje dogmatisk lära för att överleva - d v s för att kunna fortsätta manipulativt dupera med konstruerade sanningar. Bara ditt sätt visar att du tänker då inte vidare långt utan drar helt felaktiga slutsatser.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2005-02-04 20:21:00
|
|
Inger Olsson |
Fowler: Jag förstår inte din fråga eller så förstår du inte vad jag menar med att "problematisera det manliga könet", så då får jag be dig läsa min artikel "Feminism ett hot mot mänskligheten?" Men jag ser redan att du är kvar sådär i början på 1800-talet när det gäller biologi. Varför inte läsa genetik så hade du kanske förstått varför t ex mutationer behövs och därför kan du inte påstå att allt ÄR statiskt?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2005-02-05 01:54:00
|
|
Jan E |
Inger Olsson: Jag undanber mig ”lille vän”- klappar på huvudet. Och du tillskriver mig både egenskaper och åsikter som du inte vet ett piss om. Det är visst mycket jag inte förstår som du måste undervisa om. Men nu är det så att jag har levt ett långt och innehållsrikt liv och behöver inget mästrande och försök av en främling att tolka min person. För övrigt skriver du väldigt vimsigt och hafsigt och gapar efter alldeles för mycket. Du borde koncentrera dig bättre när du skriver.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2005-02-05 01:55:00
|
|
Jan E |
Och vad vet du egentligen om min syn på mannens sexualitet? ”Något" som "alltid vill"-typ, mannen med styrd sexualdrift?” Vad fan pratar du om? Svar 15 är också rejält svamligt, var det en kommentar till något jag påstått? Vill du veta om jag köper sexuella tjänster, eller? Svar 16: Jadu, varför använder vissa män sin fysiska styrka trots att de vet att de har den? Förstår uppriktigt sagt inte vad du pratar om?
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2005-02-05 01:56:00
|
|
Jan E |
Jag kan dock villigt erkänna en sak - jag vet inte något om S/M och om hur lesborna lever, och är heller inte särskilt intresserad.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2005-02-05 01:56:00
|
|
Jan E |
Du har en trist ton som egentligen alls inbjuder till samtal. Det är också intressant att konstatera att du genom att koncentrera dina angrepp på mig ställer dig bakom alla tokigheter som feministhatarna slänger ur sig . Sånt får passera utan kommentarer. Det säger en hel del om dig. Och eftersom du inte svarar på min fråga om AFS så får jag förmoda att den föreningen tillhör dina förebilder.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2005-02-07 16:50:00
|
|
Inger Olsson |
Jan E: AFS? Tydligen står allt och faller med frågan om AFS för dig? Till sist kom jag på vad du menade för organisation. Om jag alltså är medlem/aktiv i Antifeministsambundet? Och det tycker du är det allra viktigast om man ska diskutera feminism? Så de som arbetar aktivt där anser du inte vet någonting och bedriver endast en hatkampanj mot kvinnor?
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2005-02-07 16:50:00
|
|
Inger Olsson |
NEJ, jag tillhör inte AFS utan jag granskar en ideologi oavsett vilken utifrån vad den står för och ytterst är första frågan: "Vad vill man påstå att människan ÄR?" Jag kan tänka själv utan AFS, de har inte ens inspirerat mig. Så som du gör är för mig totalt ointressant, dvs nämner EN, kanske TVÅ feminister och i mina ögon "halvkokta" sådana tycker att dessa representerar någon slags "sanning".
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2005-02-07 16:51:00
|
|
Inger Olsson |
"Angrepp på dig"??? Du har ju redan här och på andra ställen uppvisat dina tankebanor och det är dem jag tittar på. Således anklagade du hårt KY för att gå feministhatarnas ärende, men du avslöjade mycket mer än vad du kanske själv tror?
Du påstår dig inte vara feminist, men vad står feminism för dig? I ena stunden hoppar du på dem som kritiskt granskar den och anklagar dem för att HATA. Vad ska vi göra för att tydligen behaga dig? Lägga locket på?
|
| |