Inlägg #1: Postat: 2005-02-01 18:39:00
|
Mysan |
Min släkting lämnade en hel lägenhet till stadsmissionen.Se vad som hände. Tror icke på välgörenhetsorganisationer eller scandia direktörer eller barneviks fallskärm på 900 000 miljoner.Vem får 900 000 kr cash? Hur?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-02-01 19:43:00
|
thomtom |
Bäste Henrik.
Det finns en hel del byk att tvätta bland moderaterna också. Ni har väl haft några riksdagsmän som dömts rättsligt för bedrägerier, trakasserier och annat.
I ett större perspektiv framstår de här fackföreningsnissarna som småskurkar i jämförelse med de värsta svindlarna i näringslivet.
Jag kan som aktieägare och fondsparare tycka att korruptionen inom den svenska finanseliten bör ges ännu högre prioritet vid utredning. Men visst bör fackpamperi redas ut och sanktioneras.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-02-01 20:02:00
|
Jan E |
Visst behövs en granskning av fackföreningssosseriet, men det är tveksamt om riksdagen ska befatta sig med en sån. Det borde medlemmarna sköta själva.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-02-01 22:00:00
|
Elling Disen |
Var god inte foreslå förtroendekommision. Det er en ordkonstruktion med inneboende paradox ; enten har man kommision eller så har man förtroende.
Foreslå heller ruppror.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-02-01 23:52:00
|
Lell |
Det blir väl så att Byggnads tillsätter
en "utredning" som konstaterar att
det var inte lämpligt att göra så här
och så rinner det hela ut i sanden som vanligt sossarna håller ju varandra om ryggen eller hur??
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-02-02 04:53:00
|
Mathias |
Måste LOs/Byggnads medlemmar se det här som ett problem? De har ju fått en stark röst i riksdagen till ett ganska billigt pris?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-02-02 09:06:00
|
Börje Lillsjö |
Hela det svenska etablisemanget borde sättas under lupen. Idag gäller. JAG ÄR BÄST JAG SKALL HA MEST.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-02-02 13:24:00
|
AlfVerner |
"korruptionskulturen" inom Frälset ska det stå...Att sen det socialdemokratiska fascistpartiet, från den simplaste lille lokale orförande till Vanja och maffiabossen Persson skor sig handlar mer om att man suttit för länge vid makten. Det är aldrig en ideologi som faller utan korrumperade människor.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-02-02 22:00:00
|
Calle Z |
DN är ju helt opartisk? Eller hur? De skulle säkerligen ha kört lika hårt om det hade gällt en borgerlig riksdagsman? Eller? Skulle vi haft journalister som gjorde sitt jobb, istället för att gå i politiska ledband, så skulle ni alla, röda som blåa fått stå där med skammen!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-02-03 20:51:00
|
Lars Nilsson |
Typiskt är att nu så många sossar, partisekreterare MU tex, går i försvarsposition så fort det gäller mygel bland s. När det gällde Skandia fanns det ingen inom borgerligheten eller det övriga näringslivet som gick i försvar. Men för S frälset gäller andra regler och då skäller man på budbäraren DN.
|
|