Statlig sexistisk lögnpropaganda

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-02-01 12:56:00
Anna Drangel
Nisse, jag tror inte på dina uttalanden att kvinnor MISSHANDLAR män lika mycket som män misshandlar kvinnor - var har du den statistiken ifrån? Och påståendet att kvinnor som misshandlar sina män skulle vara normala, medan männen som gör detsamma mot kvinnor skulle vara psyksjuka... men hallå...var har du fått all den här infon från.
Inlägg #22: Postat: 2005-02-01 12:56:00
Anna Drangel
Och kom inte dragandes med undersökningar som visar att kvinnor någon gång i sitt liv gett en man en örfil och kalla det för ett bevis på prov på kvinnors misshandel av männen, för det är bara löjligt.
Inlägg #23: Postat: 2005-02-01 13:38:00
RobbanM
"kom inte dragandes med undersökningar som visar att kvinnor någon gång i sitt liv gett en man en örfil och kalla det för ett bevis på prov på kvinnors misshandel av männen..."

Men... vad Anna D kallar löjligt i texten jag citerar är ju EXAKT vad "Slagen Dam" har gjort??! De klumpade ju saker som var betydligt mindre påtagliga än örfilar för att leda i tes "mäns misshandel av kvinnor". Hur vill du ha det???
Inlägg #24: Postat: 2005-02-01 14:24:00
NisseO
Anna: Det är verkligen dråpligt hur du kan vantolka det jag skriver. Är det så att du annars inte har något att invända? Brist på argument och fakta? När jag skrev att kvinnor som misshandlar är MER normala än män som gör det, så läser du att alla kvinnor som misshandlar är normala och alla män som misshandlar är psyksjuka. Det är du som vill generalisera i enkla köns-kategorier. Jag klarar av att se nyanser och relativa förhållanden.
Inlägg #25: Postat: 2005-02-01 14:31:00
NisseO
Jag har redan i en artikel påvisat att kvinnor misshandlar lika mycket som män såväl när det gäller lättare som grövre våld, och att kvinnor tar till vapen 4 ggr så ofta som män. Resultaten kommer från en sammanställning hos Irlands hälsodepartement och bygger på den befintliga seriösa forskning som finns om kvoten mellan mäns och kvinnors partnervåld. Den artikeln varken kommenterade du eller invände emot på något sätt.
Inlägg #26: Postat: 2005-02-01 14:31:00
NisseO
Däremot har du lovat att skriva en artikel där du bemöter och bevisar att kvinnor misshandlas mer. Det räcker för mig med att du hänvisar till den eller de undersökningar som du bygger din hållning på. Jag räknar nämligen med att du först ska skriva dina artiklar där du bevisar att jorden är platt, att Gud skapade världen rent fysiskt för 600 år sedan och att förintelsen aldrig ägt rum.
Inlägg #27: Postat: 2005-02-01 14:32:00
NisseO
Artikeln där jag hänvisar till seriös ! forskning som visar att kvinnor som misshandlar sin partner är MER normala än män, är under utarbetning. Den som väntar på något gott ... Och det ska vara "6000 år sedan"!
Inlägg #28: Postat: 2005-02-03 10:22:00
Anna Drangel
Till Nisse: Vadå, väntar på ngt gott? Är inte allt våld av ondo? Eller är det här ngn sorts kamp du försöker föra? Förresten skapades jorden för bra mycket längre sen än för 6000 år sedan.
Inlägg #29: Postat: 2005-02-03 11:35:00
NisseO
Anna: Det är tydligt att du inte förstår - varken ironi eller vad jag menar med de 6000 åren. Och visst är allt våld av ondo och ska tas upp, istället för att som du och elitfeministerna gör sopa kvinnors våld mot män under mattan av ideologiska skäl. Det är därför jag för kampen mot feministiska lögner och sexism.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...