Hans avsikt var att döda henne

Inlägg #1: Postat: 2005-01-29 10:38:00
tomster
Du ska givetvis ta ditt ansvar och prata med din väninna och se till att det tar slut. Skulle du stå och tiga vid sidan av om nån blev våldtagen på öppen gata? Hon har ALLA skäl i världen att vara rädd, kuvad, må dåligt, men DU har det inte. Ta kontakt med en kvinnojour. Innan du gör något måste du ha en plan. Du måste se till att han inte kan komma åt henne och ni måste se till att samla bevis så att han ALDRIG får komma i närheten av barnen igen t.ex.
Inlägg #2: Postat: 2005-01-29 10:40:00
tomster
Svaret på VAD man ska göra är inte enkelt, men mitt tips, nä, min motherfucking ORDER till dig är att du tar kontakt med en kvinnojour. Om du inte gör det så kommer JAG vara tvungen att leva med att kvinna våldtas för att du inte gör något. Och det kan jag inte acceptera. Du ska ta kontakt med en kvinnojour IDAG och posta IDAG vad de sa till dig och sen ska du berätta hur det går, för jag vill inte veta att det livet fortsätter för henne.
Inlägg #3: Postat: 2005-01-29 10:42:00
tomster
Alternativen när det gäller vad som händer om du inte gör något är inte så bra nämligen, antingen blir hon våldtagen resten av livet och vem vet vad mer han hittar på härnäst? Det andra alternativet är att han dödar henne. Det trappas nästan alltid upp och ja, people, till skillnad från majoriteten här har jag läst något i ämnet och det är oerhört farligt att göra dåliga försök att komma ur en sån här relation. GÖR NÅGOT IDAG!
Inlägg #4: Postat: 2005-01-29 10:44:00
tomster
Fan, jag har sagt det hundra gånger: jag känner inte en jävel som slår sin kvinna. Nu inser jag plötsligt vilka som vet... det är ju NI som vet vilka som slår och blir slagna, kvinnorna som är offer berättar ju givetvis om de berättar för en kvinna och mannen som slår berättar ju inte för någon. Så, kvinnor... om ni inte gör något får ni väl berätta för oss så gör VI något. Eller så får ni börja ta tag i saken själva, såklart. GÖR NÅGOT IDAG!
Inlägg #5: Postat: 2005-01-30 17:21:00
Daniel Wijk
Jag trodde vi i Sverige hade något som kallas anmälningsplikt som gäller för grova brott, har jag fel?

Om jag nu inte har fel så är det din plikt Mysan, att anmäla detta brott oavsett vad din värninna tycker om det.
Inlägg #6: Postat: 2005-01-31 12:45:00
tomster
Nej, det har vi inte, vad jag vet. Hur skulle de se ut, skulle man bli straffad om man inte anmäler brott? Men det är mysans moraliska plikt att anmäla.
Laddar...