Förgiftad i evighet

Inlägg #1: Postat: 2005-01-26 23:21:00
Mysan
Om du har råkat ut för detta så polisanmäl!
Inlägg #2: Postat: 2005-02-01 09:39:00
evilgreen
Den handlar mer om maktlöshet. En polisanmälan är en sak, poängen är att den utsatta förblir fängslad. Det handlar mer om att förlåta, för att kunna leva vidare. Det är en mycket svår och jobbig situation där inga lätta lösningar finns. Hur började detta snedvridna? Varför göra sina egna så illa? Det finns mycket frågor som är värda att prata om. Hur kan en människa bryta med sitt förflutna? Vad tror du som läser?
Inlägg #3: Postat: 2005-02-02 14:01:00
evilgreen
?
Inlägg #4: Postat: 2005-02-02 14:04:00
evilgreen
Tomster, Jag tycker inte att det skall finnas några krav här? Försök att se poängen istället för att onödigheter. Så kan det vara ibland, att "man" inte förstår allt. Det gör inte jag heller! Det gör inget! Jag kanske skulle skriva om den i klartext, men då kanske andra skulle tycka det var lite för ärligt och rakt. Alltid sticker det någon i ögonen. Det är ett jobbigt ämne med, självklart, jobbiga känslor. Poängen handlar dock mer om maktlöshetens smärta.
Inlägg #5: Postat: 2005-02-02 14:04:00
evilgreen
Tomster, Kul att du läste den iallafall och att du tog dig tid att skriva! Vi skriver alla olika, det är väl bra? Vi behöver väl inte klandra varandra? Obegriplighet kan handla om oigenkännligheter och i sådanfall är det inget konstigt att du inte begriper. Ibland kan det ta tid att förstå, kanske det är lite tjusningen? Alla behöver inte skriva i raka rör, för att täcka in allas läsförståelse. Jag skriver för mig själv och för de som vill förstå.
Laddar...