|
Inlägg #1: Postat: 2005-01-24 15:51:00
|
|
Unto S |
Jag försöker bromsa tiden. Jag försöker njuta av tillvaron varje dag, varje timme, varje minut, varje sekund. Och lika förbannat flyger tiden iväg. Här kommer en notis som jag skrev till Lennart E. . – Vilket härligt badväder! Halv storm, vågor med vita toppar, piskande regn, en typisk skånsk vinter. Äldsta sonen tog sista minutenresa till Sinaiöknen, snorklade i Röda Havet, kollade på pyramiderna forts…
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-01-24 15:51:00
|
|
Unto S |
och undrade hur trafiken i Kairo med 20 milj invånare kunde klara sig utan ett enda trafikljus, det gick bra tyckte han.Yngsta sonen tog sin resväska och flyttade till Stockholm. Där finns i alla fall snö, sa han. Jag och mellansonen, vi kör till Ribersborgs kallbadhus i Malmö. Inget kan vara skönare än halv storm, vågor med vita toppar, piskande regn, 4-gradigt vatten och bastu med 95 grader. Ha det! – Visst längtar jag också efter våren!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-01-24 17:58:00
|
|
Beth4020 |
Ja du Unto! Visst är det härligt men stunden och vad den ger. Jag håller med dig om att det är lätt att förlora stunden när man längtar för mycket men jag vet att jag tar till vara på den.
Forts.....
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-01-24 18:03:00
|
|
Beth4020 |
...lika väl som jag tar tillvara på just denna stunden då potatisbull-doften ringlar genom huset, ölen smakar gott i gommen, stereon ljuder av bra musik och livet bara är bra....
Tack för omdömet *ler*
|
| |