Våldtäkt eller sexuella övergrepp

Inlägg #1: Postat: 2005-01-21 10:01:00
stålis
Varför föra en viktig debatt utifrån ett illa valt exempel? Det är nästan sanslöst korkat. Varför är den politiska debatten så full med sådana exempel? Fattar ingen hur nedbrytande det är på hela samhället? Man tappar all respekt!
Inlägg #2: Postat: 2005-01-21 11:09:00
sören4
Men pedofili är ingen brott utan en sexuell läggning. Det närmaste är väl då just sexuellt utnyttjande vilket är närd et gäller sex med barn under 15 år om man är vuxen.
Inlägg #3: Postat: 2005-01-21 12:27:00
stålis
Hårklyveri. Det är brott att ha sex med icke-byxmyndig om man inte själv är icke-byxmyndig. Punkt slut.
Och om någon av förövarna är utländsk medborgare, bör han förpassas ur riket efter avtjänat straff.
Inlägg #4: Postat: 2005-01-21 18:04:00
Marcus
Du har en poäng Stålis! Verkligen! Det är bara påföljden att skicka ut förövaren ur landet jag är tveksam till men det är en parantes.
Inlägg #5: Postat: 2005-01-22 00:52:00
Sunny
Stålis: Det var min första tanke här.Flickan är ju minderårig o det räcker långt till en fällande dom..
Inlägg #6: Postat: 2005-01-22 19:18:00
Björn_T
Svar 3: Jag kan inte låta bli att märka ord, även om jag inser att det är av mindre betydelse i denna debatt. Det är ju även brottsligt för icke byxmyndiga att ha brott med andra icke byxmyndiga . Dock är man ju inte heller straffmyndig innan man är byxmyndig, varför ärendet överlämnas till sociala myndigheter. Men ett brott är det ju fortfarande. Huruvida något är ett brott beror inte på vem som utförde handlingen.
Laddar...