|
Inlägg #1: Postat: 2005-01-19 16:09:00
|
|
Anna Drangel |
Jomen Kruzze, visst spelar kulturen en roll för hur ett folk beter sig!!!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-01-19 16:47:00
|
|
Kruzze |
Ja det gör den, men kulturen präglar HUR saker kommer till uttryck och inte VAD som kommer till uttryck. Det är en offantlig skillnad som vissa tycks ha väldigt svårt att se. Att som feminister göra politik av att vissa män har emotionella och mentala tillkortakommanden är lågt, riktigt jävla lågt. För det handlar inte om något annat, hur gärna ni än vill det. En svartsjuk, bitter och våldsam man kommer att vara det oavsett vilket system han ingår i.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-01-19 16:47:00
|
|
Kruzze |
Att sedan feminister TOTALT utelämnar att andra hälften av befolkningen kvinnorna har samma personliga tillkortakommanden gör ideologin än mer patetisk.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-01-19 16:50:00
|
|
Kruzze |
Ett förtydligande: Jag menade alltså att det bland kvinnorna liksom bland männen finns en klick individer som har personliga tillkortakommanden.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-01-21 17:09:00
|
|
Chris.X |
Men Kruzze, har du inte läst Freud? "Mannen är genomond och kvinnan är genomgod." Män har inget existensberättigande i den feministiska ideologin. Det är mest synd om kvinnor. Alltid. Även om män råkar ut för mer våld, ofta förlorar vårdnaden över sina barn, blir oftare arbetslös, blir oftare hemlös, tvingas till värnplikt, mindre forskning om prostatacancer som är lika vanligt som bröstcancer. Oavsett det, det är alltid mest synd om kvinnorna och nåde den som säger annat! Ironi
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-01-21 17:39:00
|
|
Kruzze |
Chris, det är just den känslan man får när man läser allt feministiskt dravel. Efter ett tag är det svårt att låta bli att inte ta det personligt, även om jag aldrig någonsin misshandlat, våldtagit eller pga hennes kön diskriminerat en kvinna. Jag försöker istället lära mig att det handlar om människor som oavsett vad deras ideologi kallas, feminism, nazism, kommunism, har väldiga problem att urskilja en individ i ett kollektiv. Det är deras förlust och tyvärr låter de det gå ut över oss andra.
|
| |