24 år och fortfarande oskuld

Inlägg #1: Postat: 2005-01-17 09:32:00
tomster
Fast rationellt kanske du inser att det inte är fel på dig... och då borde det kanske inte vara fel på killarna som är oskulder heller? Jag tror du ska börja med att titta på dig själv och vända på den meningen så att du INTE dömer de som är oskulder. Om de är normala, i dina ögon, då är du det också. Och nbrmala människor träffar andra och blir för eller senare intima.
Inlägg #2: Postat: 2005-01-17 09:38:00
tomster
Jag blev av med min oskuld när jag var 21 typ numer definitivt inte den viktigaste händelsen i mitt liv så exakt när den hände minns jag inte... och det anses SENT bland killar. Men jag läste biologiboken och insåg att jag befann mig på sidan av den gaussiska normalfördelningskurvan. Men visst, innan jag faktiskt blev av med min oskuld trodde jag då aldrig att jag skulle ha sex med någon någonsin. Men så en dag hände det.
Inlägg #3: Postat: 2005-01-17 09:40:00
tomster
Men du skriver en artikel om en sak din oskuld när den borde handla om en annan sak, nämligen din blyghet. Du har inte blivit av med oskulden, men har du haft ett förhållande ens? Du går på krogen, vad händer när någon pratar med dig? Vad är det DU vill göra i såna situationer som du inte gör idag? Och, den jobbigaste livsläxan som finns att lära sig för blyga ja, jag är en av dem...: om du inte gör något så kommer inget hända. Sök hjälp av en terapeut om det behövs!
Inlägg #4: Postat: 2005-01-17 09:51:00
tomster
Ta inte min kommentar om att alla dina problem kommer från dig som någon kritik, min erfarenhet är bara den att det är så oftast, särskilt när det gäller blyghet etc. Man tänker ut scenarier i hjärnan som är helt överdrivna och inte har med verkligheten att göra. Att träffa en partner ÄR pinsamt, osmidigt, löjeväckande och annat hemskt, men det är också en del av tjusningen. Insatsen motsvarar ganska väl belöningen. Och då menar jag inte den sexuella njutningen utan närheten.
Inlägg #5: Postat: 2005-01-17 13:33:00
bubblan
tomster är insiktsfull! Själv var jag lite smålösaktig när jag var yngre men troféerna har sedan länge tappat tjusning. Det är ingen stor grej att vara oskuld vid 24 men om du mår dåligt av det själv är det såklart inte bra. Som många redan sagt, jag föreslår du inriktar dig på det känslomässiga främst och tar det kroppsliga när det per automatik blir aktuellt.
Inlägg #6: Postat: 2005-01-20 12:48:00
matruschka
Tycker du fått bra svar av tomster och bubblan här.Sedan så tycker jag att du inte ska ora dig så mycket för killars eventuella reaktion på att du är oskuld,för de flesta är det ingen stor grej alls.Hänger killen upp sig på det är det toppen på ett isberg av inskränkthet...
Inlägg #7: Postat: 2005-01-20 12:49:00
matruschka
Sedan så behöver man inte tänka att man måste bli tillsammans med personen man är intresserad av eller med den som visar intresse.Prata eller chatta med människor beroende på vad du trivs med bara för att ha roligt och låt det bli som det blir.Håller mycket med bubblan här.
Inlägg #8: Postat: 2005-01-22 11:48:00
Harai
Fråga dig själv vilka tankar och reaktioner som uppkommer i dig i den "pinsamma" situationen. Vad skiljer ditt beteende jämfört med det du egentligen vill göra? Lektion 1 på krogen: Se ut en trevlig kille. Säg till en god vän att hon ska se till att du pratar med honom innan du får göra något annat. På så sätt blir du "tvingad" att ta kontakt. Observera att resultatet av övningen INTE är att du lyckas med ragget, BARA att öva i att ta kontakt. Resultatet spelar INGEN roll i början. Lycka till!
Laddar...