Den som föder är chef

Inlägg #1: Postat: 2005-01-13 14:43:00
Maja Bredberg
Nog för att det är en omvälvande upplevelse, det här barnafödandet, men hej vad du gnäller. De föds barn hela tiden, och människan klarar av det utan kurser och annat tjafs. För ut kommer ungen vare sig man vill eller inte! Ajöken på dig, från en sådan där typiskt ung morsa.
Inlägg #2: Postat: 2005-01-13 14:46:00
Michael Lundahl
Som jag sade till honken: talk is cheap.
Inlägg #3: Postat: 2005-01-13 14:49:00
Michael Lundahl
Att du inte kan ta till dig att andra människor kan uppleva en förlossning som traumatisk om de drabbas av personal som har ett dåligt patientbemötande vittnar enbart om dåligt inlevelseförmåga och sällsynt dålig empati. En människa skall inte inte behöva lämna ett sjukhus och känna att hon *ångrade* att hon gick dit. En vårdsökande skall inte behöva ha *ångest* över att komma tillbaks till ett sjukhus. Eller är det för mycket begärt?
Inlägg #4: Postat: 2005-01-13 14:51:00
Michael Lundahl
Det handlar inte om att man "inte kan tillfredställa alla". Det handlar om ett bemötande som är så dåligt att det skadar. Det är inte en fråga om överkänslighet eller gnäll. Det är ett fullt rimligt kravatt ställa på vår sjukvård! Att du sedan inte ställer de kraven får stå för dig. Nöjer du dig med att bli behandlad som en disktrasa så är det helt ditt eget val och inget som någon annan skall behöva stå ut med.
Inlägg #5: Postat: 2005-01-13 14:52:00
Michael Lundahl
Din attityd är lika dålig som fusk-feministen Belinda Olssons. Båda två skiter ni i kvinnors dåliga upplevelser och känslor utan viftar bort dem med ett föraktfullt fnysande. Men som sagt: snacka går ju... det kostar inget att låta käften glappa.
Inlägg #6: Postat: 2005-01-14 14:35:00
Maja Bredberg
Sverige har världens bästa mödravård. Visst sker det misstag, men bara för att din fru har förlossningsskräck betyder inte det att det är något fel på Sveriges BBn i stort. Det går alldeles utmärkt att välja ett sjukhus och en barnmorska som passar en själv.
Inlägg #7: Postat: 2005-01-14 14:41:00
Maja Bredberg
Med det har jag inte sagt att jag skiter i folk som upplevt svårigheter.
Det är bara det att det är få kvinnor som har dålig erfarenhet av förlossningar. Något perspektiv på saker och ting kan du väl ändå ha?
Det är gratis att tycka och det tackar jag för. De tillfällen du tittar upp ur din trygga lilla låda som en uppskruvad clown och ska styra och ställa till här i världen är dock ovärderliga.
Inlägg #8: Postat: 2005-01-14 18:15:00
vanja-liten
Som Michaels "fru" då vill jag bara påpeka att vi INTE säger att "Sveriges BBn i stort" är kassa på något sätt snarare tvärt om det var peronalen på spec mvc och förlossningen i Lund som fick mig att klara mig igenom både min graviditet och förlossning, deras mycket GODA bemötande hjälpte till mycket i berabetningen av min förra förlossning som minst sagt var både traumatisk och föremjukande
Inlägg #9: Postat: 2005-01-14 18:15:00
vanja-liten
ALLA är inte bra och det skall man kunna påpeka det både jag och Michael reagerade på med belindas artikel var det att hon hånar alla sätt att förbereda sin att man skulle vara en "jobbig brud" för att man läser på inför sin förlossning, att det skall vara löjligt att skriva en förlossningsplan som för övrigt mcv barnmorskan Tycker att man SKALL göra
Inlägg #10: Postat: 2005-01-14 18:15:00
vanja-liten
Det är dessutom inte alltid möjligt att själv välja varesig sjukhus eller barnmorska, jag fick av medicinska skäl planerat snitt förra gången, då KAN man inte byta veresig sjukhus eller personal.
Laddar...