|
Inlägg #1: Postat: 2005-01-13 13:30:00
|
|
Jan E |
En stor del av svenska folket visste tidigt att något allvarligt hade hänt där borta där så många svenskar håller till på semestern. Även Persson borde ha vetat. Men i stället för att ta ett eget initiativ och lyfta på luren och slå en signal till ambassaden och kolla läget så valde Persson att vänta på en sedvanlig föredragning i ärendet. Så går det till, jag vet för jag jobbar i RK.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-01-13 23:20:00
|
|
Uno Hansson |
Jag tycker Perssons uttalande är ganska kul därför att det är nog ganska ovanligt när det gäller rikspolitiker. Det är alltid bra när människor har raka rör och säger vad det tänker, även om det kanske inte är politiskt korrekt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-01-14 09:30:00
|
|
Michael Lundahl |
Detta tycke rjag var otroligt lustigt: från att ha varit väldigt bekymrade över hur vi skall bäst hjälpa krisdrabbade hur får vi hem de skadade, hur får vi loss de döda från myndigheter och så vidare så har helt plötsligt den viktigaste frågan för dagen blivit att Göran Persson eventuellt förekommit en del av en utredning genom att berätta fakta. Det är i sammanhanget en skitsak. Helt plötsligt går UD från att ha varit det mest utskällda i landet till att bli oskyldiga änglabarn.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-01-14 09:32:00
|
|
Michael Lundahl |
Den här kovändingen visar på att människor är det minsta intresserade av attd et skall bli bättre i framtiden. Det som driver dem är lusten att få skylla på någon. Att få peka finger och dela ut skuld. Att då säga "Det var DITT fel!". Och ju mer värdefull skalp man kan ta, desto bättre. När det öppnade sig en chans att ge sig på statsministern så glömdes UD och Freiwalds snabbt bort. Varför ta silver när man kan jaga guld?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-01-14 09:32:00
|
|
Michael Lundahl |
rättelse: att människor *inte* är det minsta intresserade
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-01-14 14:16:00
|
|
Jan E |
Lundahl: Läs den utmärkta redogörelsen i DN idag över informationen om katastrofen under de första dygnen. Kom sen tillbaka och berätta vad du anser att detta säger om vår statsministers initiativförmåga och ledarstil.
|
| |