Nya demokratiska partier!

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-01-09 17:18:00
Unto S
”För Peres är Israel en judisk stat.” Där träffar du rätt. Detta påstående gör staten Israel till en apartheidliknande rasistisk stat, eftersom staten Israel endast är för judar. Sverige är inte rasistisk, även om herr Ståhlman intensivt försöker göra Sverige till en rasistisk stat med sina skriverier.
Inlägg #2: Postat: 2005-01-09 17:19:00
Unto S
Beträffande tant Malin Siwe. Hon förlorade all respekt när hon påstod att undersköterskor och sjukbiträden inte behöver högre löner. Dom har redan tillräcklig lön för sin arbetsinsats, tyckte hon. Hon skrev om det i en av sina Metrokrönikor i samband med kommunalstrejken.
Inlägg #3: Postat: 2005-01-09 17:50:00
megaman
Det är lika osmakligt när folk talar om för andra vad deras arbetsinsatts är värd som när unto s sitter och brer på om mångkulturens förträfflighet i en av sveriges rikaste och homogena kommuner.
Inlägg #4: Postat: 2005-01-09 18:26:00
Friskytten
Svar 1. Unto ger Ståhlberg rätt! Intressant. Kanske Unto och Ståhlberg skulle skriva en artikel om Israelfrågan tillsammans.
Inlägg #5: Postat: 2005-01-09 19:29:00
Anders Klasson
Jaha,Ung vänster har plockat ned en del av bussreklamen som Sverigedemokraterna har i Malmö,
det är odemokratiskt men värre är väl packet i AFA som Ung Vänster
och Grön Ungdom umgås med.
AFA kastar sten på pensionärer i SD
och på poliser,fina "kompisar"
ungdomsförbundet i ditt parti har Unto."Man blir som man umgås", sa
min Gamla mormor.
Inlägg #6: Postat: 2005-01-09 22:23:00
Calle Z
Unto S. Så du förtjänar respekt då? Du skriver "tant" Siwe och "herr Ståhlman". Nedlåtande i mina ögon iaf. Vidare så påstår du att M.S vill göra Sverige till en rasistisk stat! Har du läst vad M.S skriver? Var i M.S texter har han påstått det? Det är en grov anklagelse, så jag förutsätter att du kan länka till eller tala om för mig i vilken av M.S artiklar det står skrivet? Att han vill göra Sverige till en rasistisk stat!
Inlägg #7: Postat: 2005-01-09 22:39:00
Friskytten
"Herr Ståhlman har väl aldrig hört talas om civilkurage eller civil olydnad." Så skrev Unto. Fin retorik? Att blanda ihop civilkurage med civil olydnad? Civil olydnad riktas mot staten, inte mot politiska föreningar. I den verkligen världen alltså. Men det är annat i Untos fantasivärld givetvis.
Inlägg #8: Postat: 2005-01-09 22:51:00
stålis
Till skillnad från Tegnér tror Unto på svärdets makt framför pennans. När man läser hans kommentarer förstår man varför.
Inlägg #9: Postat: 2005-01-09 22:54:00
stålis
Unto är en posör. För honom är Sourze en privat cat walk där han får överraska publiken med sina senaste kreationer . . . Undrar om han tänker ut sina inlägg under morgonsimmet i Ystad badhus? Lika högröd i ansiktet som i själen.
Inlägg #10: Postat: 2005-01-09 23:02:00
Calle Z
Jag börjar tröttna på att Unto S och Schmidt vräker av sig vilka ogrundade anklagelser som helst! Rasist, nazist och andra otrevligheter! Därför så skall jag börja ta dem på allvar vilket många gånger är svårt och bemöta dem så fort tillfälle ges. De vet mycket väl vad en majoritet av svenska folket tycker idag om den förda invandringspolitiken! Det är kanske förklaringen till deras låga debatt nivå?
Inlägg #11: Postat: 2005-01-09 23:24:00
Calle Z
Och jag har sagt det tidigare och säger det igen! Vad lägger dessa personer för innebörd i ordet månkulturellt samhälle? Var är mångkulturen? Jag ser bara en massiv muslimsk invandring! Och en generad tystnad ibland politiker och media att tala/skriva om vilken kulturkrock det är för båda sidor.
Inlägg #12: Postat: 2005-01-09 23:25:00
stålis
Studera Unto i kommentarerna till Anita Björkmans artikel! Samma svammel som vanligt om överklass. Han får alltid in det i alla sammanhang. Ser Unto på ett matlagningsprogram i TV, så kommer han säkert att fälla klasskampskommentarer om hur oanständigt det är med sådana program när folk svälter. Förmodligen politiserar han vädret också. Om det regnar så är det säkert kapitalisternas fel det också. Stackars hans familj. "Pappa är arg för att det är marknadens fel att bilen gått sönder."
Inlägg #13: Postat: 2005-01-09 23:38:00
Calle Z
Mångkulturellt inte månkulturellt :
Inlägg #14: Postat: 2005-01-09 23:49:00
Calle Z
Jo tack. jag har sett och läst en del av hans inlägg. Det måste vara befriande skönt för en karl som honom! Att så enkelt och självklart kunna tillskriva all världens ondska och tom naturkatastrofer på USAs konto. Att sedan karlen inte flyttar till ett mångkulturellt bostadsområde ala rosengården? Som enligt honom tycks vara den ultimata lyckan för folk. Det luktar lite hyckleri.
Inlägg #15: Postat: 2005-01-10 01:54:00
stålis
Det är kul med understatements. Amerikanska Fox TV har tydligen uppmärksammat Rosengård. Bra reklam för Sverige? Lockar det turister eller amerikanska marinkåren? Please dont bomb us!
Inlägg #16: Postat: 2005-01-10 01:56:00
stålis
Förre eller förrförre eller förrförrförre polischefen i LA myntade ett ganska målande uttryck på Untos sort: swimming pool-kommunist.
Inlägg #17: Postat: 2005-01-10 11:56:00
Jan Schmidt
Svar 10 och framåt: När de "sakliga" argumenten tar slut och det gör de rätt fort, för vilka argument har egentligen en rasist att komma med, övergår man gärna till förolämpningar och personliga påhopp. Inget nytt i det, så har människor som ni hållit på sedan 30-talet, minst. Ni har höga föredömen, ska jag säga!
Inlägg #18: Postat: 2005-01-10 11:58:00
Jan Schmidt
forts. Om ni Ståhlberg, Carl Z, Friskytten, Megaman o andra vill veta varför jag kallar er rasister, ta en titt på Klassons inlägg under Jan E:s andra kommentar. Om det inte är rasism, då vet jag inte vad rasism är. Så länge ni inte tar avstånd från de resonemangen, så länge ni väljer att stå eniga med Klasson och hans gelikar, så ÄR ni rasister, och jag kommer att fortsätta att kalla er för rasister. Om jag så ska dö av en brevbomb på kuppen!
Inlägg #19: Postat: 2005-01-10 12:01:00
Jan Schmidt
forts. Vad gäller Untos skriverier, får Unto stå för dem själv. Han är karl nog för sin hatt, skulle jag tro! Till skillnad från er, behöver Unto och jag nämligen inte söka tröst hos varann, när folk är dumma mot oss...
Inlägg #20: Postat: 2005-01-10 15:51:00
Nartin
Jan S, du gör klokt i att inte luta dig mot Unto, för jag tror att du också egentligen anser att han är en åsna.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...