|
Inlägg #1: Postat: 2005-01-08 00:09:00
|
|
Staigen |
En mycket klarsynt artikel...är väl medveten om att depolitiker som har 100 makt i Sverige endast har 73- 74 av väljarna bakom sig...20 vägrar att rösta..5-6 röstar blankt eller på partier utanför riksdagen...Har dock inte något större hopp om framtiden...se bara hur Ny demokrati behandlades när de väl tog plats i riksdagen en gång i tiden!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-01-08 00:11:00
|
|
megaman |
Bra artikel! Instämmer helt. Det är ganska konstigt att ett lands samlade partier uteslutande består av rabiata antinationalister. Att det inte finns ideologiska nationalister är en sak men att det är så utalat antinationalistiska och antisvenska är väldigt underligt för att inte säga skrämmande. Med de åsikterna kan man ju undra varför det i huvudtaget valde att bli politiker. Min röst får de inte eftersom det uppenbarligen inte representerar mig.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-01-08 00:24:00
|
|
Jan E |
Nu har vi till leda fått höra att Ståhlberg inte behagat att rösta sedan 1994. Who cares? För övrigt heter det ´senaste´om du inte för all framtid bestämt dig för att inte rösta. Men visst borde det gå att bilda ett parti som faller Ståhlberg på läppen. Några viktiga punkter i partiprogrammet: invandringsstopp, bygg murar runt Sverige, kräv utträde ur EU –
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-01-08 00:24:00
|
|
Jan E |
forts. och varför inte FN också när vi ändå håller på, se till att Sverige aldrig någonsin inför euron att landet ändå kommer att bli än mer beroende av euron men utan inflytande spelar ingen roll, begränsa aborträtten, inför bibelläsning i grundskolan mm mm. Sätt igång Ståhlberg, du kan säkert locka knäppskallar från både höger och vänster. Och vad kul det skulle bli i riksdagen!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-01-08 10:31:00
|
|
Jan Schmidt |
Du, Ståhlberg, läser du aldrig några aktuella artiklar..?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-01-08 12:22:00
|
|
Linda |
Hej Michael, tack för en bra artikel. Allt mer pekar på att Vi har en slags blandning av demokrati och diktatur i Sverige. Demokratur bör den kallas. Att vi dessutom saknar opposition i Riksdagen har visat sig tydligt nu efter tsunami-katastrofen. Dom lyfter väl bara deras lön och de är nöjda med det.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-01-08 17:41:00
|
|
Christel Möller |
Betackar mig från ännu fler s.k politiska samfund som fått för sig att deras tankar och värderingar är de enda riktiga. Nej, skrota hela skiten då kanske det blir några fler kronor över på lönen och folk kan verkligen börja få leva i en demokrati.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-01-08 22:03:00
|
|
Anders Klasson |
En bra artikel, inte en dag för tidigt
att den blev skriven.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-01-09 05:03:00
|
|
Fowler |
stålis: du kan väl starta ett nytt parti, och hoppas att någon kommer rösta på dig. Du är bara pinsam och de enda som håller med dig röstar redan på ND. Snälla bekänn färg och låt ND föra din talan.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-01-09 16:00:00
|
|
rené |
En alldeles utmärkt artikel. Det är inte bara åsiktspöbeln som inte respekterar
demokratin utan även byråkrater, på alla nivåer, som i många sammanhang
sätter demokratin på undantag. Det har skett en maktförskjutning till byråkraternas
förmån.
DET ÄR INGET NYTT PARTI VI BEHÖVER UTAN EN TVÄRPOLITISK FÖRENING
SOM KAN PÅTALA DESSA ODEMOKRATISKA KLAVERTRAMP.
Det gäller även att vara observant på när demokratiskt valde politiker ställs på
undantag av byråkraterna. MVH René mp.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-01-09 17:17:00
|
|
Unto S |
”Sydsvenskan berättar att Ung vänster plockat ned en del av bussreklamen som Sverigedemokraterna har i Malmö.” Herr Ståhlman har väl aldrig hört talas om civilkurage eller civil olydnad. Dessa två saker ingår i demokratins grundbultar. Men om sådant vet naturligtvis antidemokraten Ståhlman ingenting om.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-01-09 20:24:00
|
|
Marcus |
Modigt av dig att ta upp detta!.. och jag håller med men bara till viss del, visst sakll alla partier ha rätt att utrycka sin åsikt men folk på gatan måste också ha rätt att ropa BU!! om dom inte gillar det som sägs. För några år sen så avbröts Sverigedemokraternas demostrationer i
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-01-10 04:11:00
|
|
stålis |
Min artikel handlar inte om mina åsikter om invandringen, utan om hur demokratin satts ur spel med Jan Schmidts och Unto samt elitens tysta medgivande. Med andra ord använder eliten sitt SA, nämligen Afa och Ung vänster för att tysta det fria ordet! Mot detta svineri borde alla sanna demokrater - som Malin Siwe - kunna protestera. Men tydligen inte diktaturanhängare och kommunister som Jan Schmidt och Unto.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-01-10 05:47:00
|
|
stålis |
Jan Schmidt: ". . .förvänta dig inte hyfs och argument från mig, dock, för det förtjänar du inte!" Se hur Jan erkänner att han inte använder vad som normalt benämns argument! Men varför skriver han kommentarer för i så fall? Verkar meningslöst om man saknar argument.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-01-10 08:53:00
|
|
Jan Schmidt |
Vi har yttrandefrihet i det här landet. Vem som helst får säga och skriva vad han vill, utan risk för att hamna i fängelse om det inte handlar om att judar är onda, förstås. Det är bra. Det är en rättighet, värdig en demokrati. Vi har också tryckfrihet i det här landet. Vem som vill och har råd, får trycka och distribuera vad han vill om det inte handlar om sex med små barn. Det är också en rättighet, värdig en demokrati och också mycket bra.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-01-10 13:02:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Ord i rättan eller för sent? tid. Etablissemanget i det här landet är ynkryggar. De borde slå vakt om grundläggande demokratiska värderingar.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-01-10 13:04:00
|
|
Thomas L. Aabo |
"Sveriges regering anser inte ens att det svenska folket har en gemensam historia.". Det anser inte heller upplysta människor i det svenska inperiets kanter, Skåne, Halland, Blekinge, Bohuslänr, Jämtland, Härjedalen och Gotland. ;-
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2005-01-10 14:24:00
|
|
stålis |
Läs om vad Untos och Schmidts vänner tycker här:
"Spontan aktion mot MUF bokbord i Visby Nuvarande rankning: 0
av Victor
Ingen bekräftad e-postadress 09 jul 2002
Två ungdomar utförde en spontan aktion mot Moderaternas ungdomsförbunds bokbord på östercentrum i visby....
Två ungdomar utförde i måndags en spontan aktion mot moderata ungdomsförbundets tält och bokbord i visby under den pågående politikerveckan. Ungdomarna rev ner bokbord samt MUF flagga.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2005-01-10 14:36:00
|
|
Unto S |
Stålmannen vill ironisera över mig i en kommentar: ”Om det regnar så är det säkert kapitalisternas fel det också.” Men han anar inte hur rätt han har. Polarisarna smälter i rekordfart, Grönlandsisen likaså. El Nino härjar med våldsam kraft. Naturkatastrofer som orsakas av den marknadsekonomiska kapitalismens överkonsumtion ger hårdare stormar, intensivare torrperioder, det regnar mycket, för mycket i vissa ställen.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2005-01-10 17:28:00
|
|
stålis |
Är nog hegelian precis som Marx. Eller darwinist. Hursomhelst, har en ekologisk syn på samhället och alla dess olika politiska djurarter. Sålunda ser jag Unto, AFA etc. samt nynazister i det ljuset. Allt är en polyfon kör. Kanske lite atonal, men so what? Vill ni få exempel på hur en kultiverad, intelligent debatt förs - och i demokratisk anda - kolla mig och mina meningsmotståndare i kommentarerna till artikel "Antiamerikanismen - den sista ideologin" på www.smedjan.com
|
| |