Öppet brev till Maja Bredberg

Inlägg #1: Postat: 2005-01-07 21:11:00
Tjosan
Jag har själv befunnit mig utomlands en längre tid och har däremot en stor undran över hur jag, med flera där, kunde se på teve att en mindre? flodvåg kom redan under den första delen av december och drabbade, som vi uppfattade det, Thailand. Det var däremot INTE på ett turistställe, men vi såg hur befolkningens hem förstördes och liv skördades.
Inlägg #2: Postat: 2005-01-07 21:12:00
Tjosan
Är dock osäker på exakt datum, men eftersom jag åkte hem den 22/12 så var det före den 26/12 och som jag på svensk teve har sett att det påstås vara det FÖRSTA datumet för det katastrofala "ovädret" I det området, som just är geografiskt ungt, har forskare - seimotologerna - ett stort intresse av att bevaka.
Inlägg #3: Postat: 2005-01-07 21:13:00
Tjosan
Och det inte bara thailändare. Jag skulle tro att det kommer att komma fram fler obehagliga sanningar kring den biten! Visst kan man spekulera i att staten har tystat ner vissa forskare - men det tvivlar jag starkt på att det går att göra med alla...
Vi var några som i alla fall diskuterade att nu kan de väl inte åka till Thailand över jul och nyår då den floden bara var början... /Inger Olsso
Laddar...