Ministerstyre

Den här tråden diskuterar artikeln Ministerstyre.
Inlägg #1: Postat: 2005-01-07 11:34:00
Linda i Skåne
Skicka regeringen till Italien för studiebesök på nämnda myndighet så att de får lära sig något. Detta skall de naturligtvis bekosta själva. Något straff ska de väl ha om de inte avgår? De har måhända insett och erkänt sina misstag i händelseförloppet men konsekvenserna av det är irreparabla! I övrigt, en bra artikel.
Inlägg #2: Postat: 2005-01-07 14:09:00
Anna Drangel
Varför inte ta in den privata sfären i detta och låta en ob. grupp av mediefolk, resebolagsfolk, andra som har med räddningsaktioner att göra delta...
Inlägg #3: Postat: 2005-01-08 17:31:00
Mysan
Mycket bra skrivet! Italein hade ju en katastrofläkare och mycket erfarenhet a katastrofer i Italien så det förstår man att det gick bra.Vem vill bli politiker i dag i svea rike? Visst för kändiskap och höga löner.Men sen då?
Inlägg #4: Postat: 2005-01-08 22:19:00
stigw
Instämmer helt. I min ungdom var jag deltidsbrandman. Jag fick utbildning till brandförman och fick faktiskt någon gång vara släckningsledare. Som släckningsledare har man enorma befogenheter. Att inte i tid begära förstärkning är ett alvarligt fel. Först i efterhand får man försvara sina beslut. Självklart borde en "släckningsledare" finnas även vid andra olyckor. Andra har fört fram samma sak. Kanske civilförs- varschefen heter det så? ?
Laddar...