Inlägg #1: Postat: 2005-01-07 01:31:00
|
Unto S |
Dags att citera Lars Nilsson, hans egen artikel om tsunami-katastrofen: ”En person som redan tidigt i gymnasiet slutade pga bristande förståndsgåvor att tillgodogöra sig undervisningen.” ” Mannen med fågelutseendet …” ”… förutsättning att julfyllan och semesterledigheterna inte varit alltför omfattande…” ” Förr kunde vi åtminstone lita på att försvaret…” Kan man verkligen ta på allvar den här öppenvårdsstudenten Nilsson?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-01-07 10:04:00
|
Jan Schmidt |
Men SVT följer ju bara trenden från övriga medier. Nyheter ska vara lätttuggade, lättsmälta och helst smaka skit redan i munnen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-01-07 12:38:00
|
Lars Nilsson |
Varning Unto S; Akta så jag inte börjar citera Dig också. Då blir det inte skoj! För Dig alltså! För övrigt får jag tacka för upphöjelsen till öppenvårdsstudent från att ha varit färdig för en mer permanent och sluten förvaring. Alltid något.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-01-08 03:05:00
|
JPA |
Jan Schmidt: Är det inte snarare så att SVT ofta sätter trenden? Jag skulle våga påstå att SVT är ett av de viktigaste medierna för trendsättning i Sverige i dag. Sedan kan det vara så att SVT i sin tur hämtar influenser från andra länder, men det må vara en annan sak.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-01-10 09:30:00
|
Jan Schmidt |
Svar 5: Det kan ju vara så. Utslätningen pågår ju lik förbannat och om SVT sneglar utrikes främst västerut, då och sedan sätter trenden här hemma, eller om de kommersiella kanalerna gör det, det må vara hugget som stucket. Problemet är ju att SVT inte tar sitt ansvar som "public service" och fungerar som en motvikt till kommersialiseringen och t ex avstår från att frossa med övriga media i Tsunami-katstrofen.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-01-11 11:55:00
|
Niklas J |
Den stora skillnaden i den här rapporteringen har inte legat mellan SVT och övriga medier, utan snarare mellan AB/Expressen och övriga medier. I kvällstindningarna har det varit en kampanjjournalistik utanför ledarsidorna som inte är ny, men unik i sin omfattning.
|
|