|
Inlägg #1: Postat: 2005-01-04 23:46:00
|
|
Mysan |
Exakt! Vart tar alla miljarder vägen som nu folk samlar in? De som har förklorat alla i familjen vad bryr de sig om pengar? Nej allt kommer gå till adminstration m.m.
Utom de som direkt får vatten,ris paket m.m .
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-01-05 08:09:00
|
|
anders |
till och med jehovas vittnen kommer med sitt och använder katastrofen som slagord.Dåligt!!!!!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-01-05 08:56:00
|
|
Rolf Nilsson |
Det är bara att titta hur det ser ut framför våran egen dörr när det gäller välgörenhetsindustrin. Om det fanns någon vilja skulle pengarna gott och väl räcka för att vi ska behöva ha hemlösa i Sverige. Alla hemlösa vi har kontakt med är den stora frågan vi får: Vart tar alla 100 tals miljoner vägen som sägs satsas mot hemlöshet? Fler politiker, frivilligorganisationer eller myndigheter gör inte människor mindre hemlösa.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-01-05 13:42:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Lycka till i din framtid på tidningen Flamman i Norrland.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-01-05 14:24:00
|
|
AmerikaMike |
Om mediaföretagen "profiterar" kan de anställa fler journalister och andra medarbetare som kan betala hyran, tanka bilen, handla mat. Usch vad cyniskt och hemskt.....
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-01-05 16:13:00
|
|
Linda Åberg |
Allt säljer, tyvärr. Tidningarna ökar sin vinst med våld,sex, katastrofer, gamla unkna dokusåpor, billigt skvaller. Var finns nyhetsvärdet i det? Vilka är det som köper dessa dåliga skämt till tidningar? Jo, vi eller i alla fall flertalet av oss. Vill vi ha bra nyheter eller vill vi bara bli roade? Hur vill vi att pressen ska fungera? Vad är det vi vill läsa? Vad vill VI egentligen?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-01-05 17:44:00
|
|
jussi toivio |
så ser världen ut idag tyvärr!!så fort det vankas död och förintelse så flockas gamarna i stora flockar..moralen ,etiken o medmänskligheten är död
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-01-06 13:59:00
|
|
Biff |
Vet inte om jag vill kalla DN:s och SVT:s rapportering för lättsmält direkt. Bilder på hundradals döda som är obarmhärtigt utkastade bland ruiner förbättrar knappast min aptit. Däremot är det ju lite löjligt när kvällspressen försöker göra små hjältehistorier av ensamma barn som lyckats bli räddade.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-01-06 19:32:00
|
|
Christel Möller |
Tänk om du skulle vilja gå i Gunther Wallraffs fotspår och undersöka vart pengarna egentligen tar vägen. Ser fram emot att läsa dessa artiklar. Sen om din tidning tjänar pengar på lösnummer pga din artikel är det väl bara att lyckönska. Så du har rätt, fram för bättre journalistik. Idag kan man nästan tro att alla jobbar på samma tidning.LYCKA TILL!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-01-06 22:00:00
|
|
Lars Nilsson |
Tjaa, och vad tycker Du skillnaden i uppmärksamhet, eller som Du uttrycker det: "profiterandet" mellan exvis TV 3och TV 4 jämfört med SVT? Min känsla är nog att SVT sänt mer om katastrofen än TV 3 och TV 4. Vissa dagar har SVT rabblat enfaldiga, intetsägande och likartade kommentarer var 30 minut. Men Du kanske har mer på fötterna än jag?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-01-07 01:00:00
|
|
Unto S |
Maria-Pia Boëthius: ”När jag började på Expressen 1967 var chefredaktören folkpartist och katolik. Och redaktionschefen, den legendariske Sigge Ågren, som gjorde Expressen till en dundrande succé, var kommunist. Helt öppet. Det var ingen som hade några problem med det. Hans föregångare, den lika legendariske Carl-Adam Nycop, var också kommunist.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-01-11 12:33:00
|
|
Jan E |
Det finns trots allt bra, seriös journalistik även på kvällstidningarna. Läs t ex denna artikel av Peter Kadhammar Länk: tinyurl.com
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-01-16 21:55:00
|
|
RockOn1978 |
|
| |