"Vår ambition är att få hem alla avlidna"

Inlägg #1: Postat: 2005-01-03 14:23:00
magnolia
Min gissning är att man blir tvungen att begrava många i Thailand, och en del kommer hur som helst aldrig tillrätta, men gissa om en grupp anhöriga kommer att bli ursinniga, precis som efter Estonia, och kräva att "inte en enda ska begravas i Thailand". Inför döden är vi alla lika, men den tanken verkar ha svårt att slå rot.
Inlägg #2: Postat: 2005-01-03 18:01:00
Anna Drangel
Jag är djupt imponerad av alla volontärer som jobbar nere i Khao Lak. Det måste vara så tungt. Samtidigt, ju fler kroppar som kan komma hem, desto bättre. Även om många, många aldrig kommer att återfinnas och för alltid vara "de saknade".
Inlägg #3: Postat: 2005-01-05 11:30:00
magnolia
Från idag är sökandet efter döda i stort sett avslutat i Thailand, enligt SvD. Samtidigt hörde jag på radio i morse att det kan dröja länge innan nästa flygning med kvarlevor av svenskar eller andra européer, kanske flera månader, eftersom Thailand har gett uppdraget att ha hand om identifiering och säkerhet kring de omkomna till ett amerikanskt företag, "världens största begravningsentreprenör". Därmed tar det tid att få ut kroppar i fortsättningen.
Inlägg #4: Postat: 2005-01-05 11:32:00
magnolia
Det som behövs i Thailand är sjikvård, skydd mot epidemier och hjälp att bygga upp de drabbade områdena igen. Håller det verkligen att lägga mängder av tid, pengar, el och kunnnande på att undersöka tusentals döda och hålla dem kylda från tropisk hetta i kanske mer än ett år?
Inlägg #5: Postat: 2005-01-05 13:41:00
Mickilina
Det var en bra fråga, blir kanske obesvarad ett tag.
Det jag funderar över är, varför togs bara 6 svenskar hem ist.f. alla dryga 50 identifierade. Släppte inte thailändska myndigheter ut dom, eller ?
Laddar...