Vi behöver inte dina tårar, Laila

Inlägg #1: Postat: 2005-01-01 19:54:00
Unto S
Var finns kritiken mot resebyråerna? När man flyger får man alltid information hur man bör göra i farliga situationer. Men resebyråerna tänker bara på vinsten och skickar tusental människor till ett av världens intensivaste jordbävningsområden. Hur många som har fått information om Tsunami? För mig är det helt nytt ord. Fanns det tillräckligt med resebyråpersonal och hade de tillräcklig utbildning om farorna?
Inlägg #2: Postat: 2005-01-01 19:58:00
Unto S
Att vara trevlig ingår i utbildningen men ingenting om farliga situationer vad jag vet. I TV:n satte en sympatisk resebyråpropagandist och berättade så uttrycksfullt att det finns folk som vill ha henne som utrikesminister. Så falskt, så falskt. Jag har uppmanat skribenter och åsiktsyttrare till lugn men nu har jag själv blivit en skrikare och fortsätter min kamp mot mänsklighetens avgrundskreatur här på Sourzes sidor.
Inlägg #3: Postat: 2005-01-01 19:59:00
Unto S
Förlåt ilskan, jag vet att de flesta kritiker är öppenvårdsstudenter. AlfVerner brukar använda det ordet…
Inlägg #4: Postat: 2005-01-01 20:03:00
anitabj
Kritiken har nog uteblivit mot resebyråerna pga att de skött det bättre än vad UD har. Tänk om Laila varit lika handlingskrafitg som Lottie Knutson....
Inlägg #5: Postat: 2005-01-01 20:10:00
Unto S
Jag undrar på vilket sätt de var mer handlingskraftiga bortsett munväder.
Inlägg #6: Postat: 2005-01-02 12:13:00
Anna Drangel
Till Unto: Redan mån morgon var dom i full fart med att finkamma världen efter flygplan att kunna flyga ner. Men, vem som helst inser ju att dom själva inte kunde ha hand om alla hemtransporter. Vid en force major som ju detta innebär, borde ansvaret ha delats med regeringen mycket tidigare. Men de inrättade en kontakt först på månd kväll.
Inlägg #7: Postat: 2005-01-02 18:39:00
Nartin
Jösses Unto, vilken jävla åsna du är.
Inlägg #8: Postat: 2005-01-03 09:08:00
Mickilina
Till svar 1: Hur många gånger har resebyråerna "skickat" dig nånstans, utan att du själv har velat köpa resan? Mig har det då hänt aldrig!
Inlägg #9: Postat: 2005-01-04 22:34:00
AmerikaMike
Sv 8, Mickeilina, det handlar om US människosyn: vi är inte fria människor som på eget ansvar ska få resa hur som helst till "farliga" länder där inte staten kan skydda oss mot alla faror. US ideal är Sovjet, Kuba, Nordkorea och DDR etc. Länder där man inte bara inte har hade några privata usch resebyråer helt enkelt inte får fick uteresevisum. Allt för sitt eget "bästa" förstås.
Inlägg #10: Postat: 2005-01-04 23:11:00
AmerikaMike
Ett "utan" föll bort i näst sista meningen ovan.
Inlägg #11: Postat: 2005-01-05 16:55:00
Unto S
Vi är fria att resa vart vi vill, med eget ansvar, utan inblandning av statliga makter. Vi är också fria att förtala andra människor utan att man behöver ta ansvar för sina handlingar. Ett bra exempel är Amerikamike som intensivt likt en CIA-agent jagar oliktänkare. Hans påstående är helt felaktigt, han har själv hittat på det. Eftersom jag är kritisk mot USA-administrationens krigspolitik vill han hämnas. Ta t.ex. hans påstående ”US ideal är Sovjet, Kuba, Nordkorea och DDR etc.”
Inlägg #12: Postat: 2005-01-05 17:16:00
Unto S
Det är likt Joseph McCarthys 50-tal i USA. Man kunde förtala sina meningsmotståndare genom att kalla dom kommunister, det var tillräckligt för att få dom avskedade, fängslade och tom. dödstraff verkställdes och helt utan bevis. Något liknande händer här på Sourzes sidor. Amerikamike har varit efterhängsen snart i två års tid. Fortfarande utan att ha bevis i handen. Och jag fortsätter min kamp mot Usch bin Bush och hans lakejer inkl Amerikamike.
Inlägg #13: Postat: 2005-01-05 17:17:00
Unto S
Någon som är intresserad kan läsa: Länk: sourze.se
Inlägg #14: Postat: 2005-01-05 19:47:00
Mickilina
Svar 9-13 får erkänna att jag trillade ner från slädet. Handlar ant. extrempolitik. Sistnämnda artikel ska jag läsa, om den skulle belysa ngt.
Inlägg #15: Postat: 2005-01-05 21:02:00
anitabj
Herre min skapare!
Har gnabbet mellan er pågått i 2 år?
Men för guds skull gör upp nångång!
Gå ut i sandlådan o puckla på varann med spaderna istället :-
Inlägg #16: Postat: 2005-01-05 22:07:00
Unto S
Håller du med sign. Nartin: ”Jösses Unto, vilken jävla åsna du är.” Tänk att din artikel hade rubriken ”Vi behöver inte dina tårar, Laila”. Tack vare att jag kallade dig ”… en viss fröken …” har jag blivit beskyllt att ”US ideal är Sovjet, Kuba, Nordkorea och DDR etc.” Ibland eller ganska ofta undrar man …!
Inlägg #17: Postat: 2005-01-05 22:37:00
Jan E
Ja Anita, nu förstår du hur vi andra har det här på Sourze. Det finns inte ett ämne som är för avlägset eller för olämpligt för nämnda herrar att använda som arena för sitt infantila bråk. Det tycks inte finnas nån ände på eländet, jag har flera ggr föreslagit att de ska eposta varandra istället eller varför inte träffas och slåss på gammalt hederligt sätt, men det har inte hjälpt. De finner nåt perverst nöje i att använda detta debattforum för privata uppgörelser, ofta helt utanför ämnet.
Inlägg #18: Postat: 2005-01-05 23:48:00
Nartin
...and we..... love it. somehow.
Inlägg #19: Postat: 2005-01-05 23:49:00
Nartin
jan e, kom med oss. du är minst lika rutten, bitter och ond som vi andra. kom med i illa-klubben!
Laddar...