Vi behöver inte dina tårar, Laila

Den här tråden diskuterar artikeln Vi behöver inte dina tårar, Laila.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-12-31 17:52:00
Bertil Stefansson
Det finns en del som bara vill kritisera.Låt oss i stället vara förenade och göra det bästa och stötta varandra. Låt oss vara samlade och be för vår regering och ge vårt stöd nu. Dra inga politiska poänger .Uppmaning till de andra politiska partierna att stå eniga i en sådan här krissituation.
Bertil Stefansso
Inlägg #2: Postat: 2004-12-31 18:02:00
memuero
Ja det är konstigt att man alltid ska hitta någon att "spotta" på, bidra för tusan du med någon i stället för att kritisera. Det här är svårt, så in i helvete svårt och jag tror inte någon gör fel/misstag med flit, vi är nog alla rätt chockade
Inlägg #3: Postat: 2004-12-31 20:34:00
Lars Nilsson
Bra artikel. Helt rätt.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-31 23:08:00
KB
Det är väl inte Laila Freivalds fel att naturkatastrofer inträffar,hur tragiskt det än är.Låt inte tragedier bli en ursäkt för simpelt politikerförakt.Låt oss visa att vi står över sådant.Tillexempel genom att visa att man isåfall är bättre själv.
Inlägg #5: Postat: 2005-01-01 01:48:00
KCP
Sämsta texten någonsin, just för att hjärtat saknas, inte efterfrågas. Låt oss hitta någon att skylla på. Fy fan, för de sorgliga.
Inlägg #6: Postat: 2005-01-01 05:05:00
jenny_g
Sverige är överrepresenterat i den här katastrofen. Dessutom var det mitt i mellandagarna; det är naivt att tro annat än att folk har mer semester än vanligt i det fallet. var lite konstruktiva. varenda människa gnäller på UD. Gör det när detta är överstökat och något konstruktivt kan komma ifrån det- nu gör de ju vad de kan.
Inlägg #7: Postat: 2005-01-01 10:51:00
Gunnar
I Norge får utrikesministern kritik för att han inte åker. I Sverige får hon kritik för att hon åker och till råga på allt så visar hon känslor.
Snart får väl regeringen skulden för jordbävningen också.
Inlägg #8: Postat: 2005-01-01 11:54:00
Unto S
Laila Freivalds har i alla fall tårar men det tycks inte en viss fröken Anita Björkman ha, frilans med intresse för reklam, media, fotografering och fiske. ”Men Laila, offren behöver inte dina tårar. Och de behöver inte Perssons frammumlande psalmer.” Citatet berättar allt om din tillhörighet. Där fanns även kungafamiljen och de borgerliga partiledarna, eller?
Inlägg #9: Postat: 2005-01-01 12:22:00
JASMIN
Mycket bra artikeln!För Göran och kompani är pengar viktigare än de drabbade i katastrofen. kräva av folk som förlorat allt att skriva under "biljetten"för att kunna komma till Sverige , har jag verkligen inte kommenttar .FY SKÄMS UD.
Inlägg #10: Postat: 2005-01-01 14:48:00
Sunny
Mycket bra artikel! Jag fick hem de mina bara 42 timmar efter vågen: De förstod direkt hur illa det kunde vara.
Inlägg #11: Postat: 2005-01-01 15:55:00
Lena
Först vill jag bara säga, det är en fruktansvärd tragedi det som hänt. Jag kan inte riktigt föreställa mig vidden av den. Sedan måste jag bara få säga, det är en folkvald regering vi har. Så sluta säga att folk skall avgå, vi har faktiskt själva valt. Vi Sveskar är väldigt snabba på att skrika avgå, när någon gör eller säger något som inte passar. eller som i detta fallet, kanske inte gör något.
Inlägg #12: Postat: 2005-01-01 16:35:00
elsa
mycket bra artikel! det du skriver stämmer.
Inlägg #13: Postat: 2005-01-01 16:50:00
Sven-olof Bohlin
Ni kan ju läsa vad ni själva skrev precis efter katastrofen.

Ni begrep ju inte heller hur stor den var under det första dygnet...
Inlägg #14: Postat: 2005-01-01 19:24:00
Jan E
Vi behöver heller inte artiklar av förnumstiga typer som Anita Björkman som naturligtvis långt före alla andra förstod vidden av katastrofen. Skicka rejält med pengar till insamlingar eller anmäl dig som volontär – annars kan du hålla käft!
Inlägg #15: Postat: 2005-01-01 19:53:00
Unto S
Hur var det nu med svensk media? Media hade folk på plats väldigt tidigt. Dom var på plats redan innan katastrofen eftersom det var många medierepresentanter på semester där. Dom kunde ha reagerat direkt, tagit kontakt med ambassaden och UD istället för att få ett ”scoop” och bli berömda. Som du ser Anita Bj det finns många förklaringar. Det är bättre att försöka göra något positivt än att spy galla och ge skulden i politiska syften.
Inlägg #16: Postat: 2005-01-01 20:13:00
Hans Nyrén
En mycket bra artikel. Jag har ett förslag till regering, och även riksdagen. Den är, att alla riksdagsledamöter och regeringsmedlemmar, skänker era senaste lönepåslag på ca 30, till vågflodens offer.
Inlägg #17: Postat: 2005-01-01 23:32:00
Unto S
Det blev bra insamlingsresultat. SVT 193 milj, TV4 140 milj. Viktiga pengar. Hoppas att de företag som kommer att delta i återbyggnaden, sjukvård mm. att de också deltar ekonomiskt genom att göra allting till självkostnadspris. Så att det inte blir som i Irak, där amerikanska och deras medhjälpares företag gör miljardvinster på Irakiernas bekostnad.
Inlägg #18: Postat: 2005-01-03 08:10:00
Beckisbarnet
Usch så trist och ruttet att använda den här katastrofen för att kansta skit på enskilda politiker och utse syndabockar.

Skäms på dig!
Inlägg #19: Postat: 2005-01-03 10:05:00
Mickilina
Anita, du har självklart rätt, man måste kunna kritisera även dom folkvalda. Sen begriper jag inte hur en del läser en artikel, men jag är också ny här på Sourze. Håll huvudet bara ovanför ytan!
Inlägg #20: Postat: 2005-01-03 11:13:00
Niklas J
Det var befriande att se den norrman som stod och ondgjorde sig i TV över den norska regeringens usla ingripande, samtidigt som han öste beröm över den svenska.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...