Fakta om invandringen

Inlägg #1: Postat: 2004-12-30 00:42:00
bubblan
inte mening med två inlägg forts Om samhället ger invandrarna en bättre chans till integrering minskar förhoppningsvist rädslan och otillhörighetskänslorna. Eller så slutar invandrarna att begå så mycket brott, vilket också förhoppningsvis leder till bättre integrering. Men någon måste börja. Det senare händer inte av sig själv. Det förra händer inte heller särkilt lättvindigt. Det är ett moment 22 och ytterst svårt att göra något åt i dagsläget. forts
Inlägg #2: Postat: 2004-12-30 00:44:00
bubblan
Vi måste komma ihåg att landet vi lever i nu mer eller mindre byggts av invandrade jugoslaver och att invandring inte per automatik är något dåligt. MEN. Det har gått överstyr nu och om vi skall ha en chans att hjälpa folk i framtiden krävs att vi är starka nog. Den styrkan är borta/på väg att försvinna för att vi vill "hjälpa" för mycket.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-30 00:47:00
bubblan
Själv är jag riktigt less på arbetsmarknaden. Hur ofta läser man inte att det finns för få högutbildade. Hur många av mina vänner står utan jobb? Det är för sorgligt. Trot eller ej, men Sverige kan föregå med gott exempel utan att skjuta sig själv i sank. Tror jag.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-30 00:51:00
Calle Z
Joseph Heller moment 22? Det är en bra författare. Men du hård drar det mycket när du påstår att Sverige av idag är byggt av invandrande Jugoslaver! Vi hade efterfrågan de hade behovet. Och de gjorde rätt för sig ifrån första dagen. Inte en stor grupp som ser oss som sina fiender! Pga av deras religion.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-30 02:01:00
bubblan
Nej, du har helt rätt, visst är det inte bokstavligen så att Sverige är uppbyggt av jugoslaver. Det var mer för poängen skull. Och jag menar precis det du säger om att de gjorde rätt för sig etc etc. Och så menar du såklart att de hade tillgångarna ;
Inlägg #6: Postat: 2004-12-30 10:51:00
ufpopen
Har invandrare en gemensam religion? Menar du Islam då? Finns inga muslimer i ex Jugoslavien? Blandar ni inte äpplen och bomber nu?
Inlägg #7: Postat: 2004-12-30 11:52:00
bubblan
"Ni" gör inte det. Jag har inte dragit in religion och fiendeskap i detta. Jag pratar om utanförskap och i avseendet invandrares utanförskap i allmänhet, även om religion såklart påverkar också.
Laddar...