Inlägg #1: Postat: 2004-12-29 23:54:00
|
Christel Möller |
Håller med dig. Sitter också frustrerad och förbannar det system som mer och mer liknar gamla öststaterna. Allt handlar om politik, det är viktigare att skicka ner en minister i ett plan som i stället kunde fyllas med medicin och personal. Ett plan som kunde transportera hem svårt skadade. Det känns så man vill kräkas.
Christel Möller också sjuksköterska
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-30 02:28:00
|
ulla |
Gå till kyrkorna,ex. Frälsn.armén på din ort och fråga om tips eller om du kan hjälpa dem med något.
Kontakta kommunen och erbjud din hjälp i krisgrupp, eller Röda Korset och hjälp till med pengainsamling.
Jag vet ej vad du är bra på. Gör det du kan. Själv har jag kompisar från SriLanka, som bor här. Vi pratar med varann och stöttar redan, för vi har alla sorg. Lycka till!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-01-02 20:06:00
|
Beckisbarnet |
Svar 1: Kanske du borde ta reda på verkliga omständigheter innan du gnäller för mycket? Många av de skadade var i så pass dåligt skick att de inte kunde skickas hem direkt, men det kanske du inte kan fatta. Är du verkloigen sjuksköterska?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-01-02 20:08:00
|
Beckisbarnet |
Om du inte visste det så gnäller andra rika länders medborgare på sina egna regeringar & framhåller tom Sverige som ett föredöme, speciellt eftersom man skickade ner Freivalds..
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-01-02 20:10:00
|
Beckisbarnet |
...men i vanlig bortskämd ordning forstätter gnällandet- i all oändlighet. miljoner & åter miljoner människor är hemlösa och dom har inga regeringar att gnälla på, ingen som kommer och tar hand om dom...
Tänk så skönt vi har som är bortskämda svenskar som bara kan forstätta- att gnälla!!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-01-02 20:12:00
|
Beckisbarnet |
Gnälla, gnälla, gnälla & åter gnälla... att politikerna ännu inte gjort partipolotik av katastrofen är ju helt otroligt, men det kommer väl...
slår mig ned framför TV:n i gnällbältet Sverige & ser hur millioner redan utfattiga människor blivit hemlösa
|
|