Inlägg #1: Postat: 2004-12-29 20:10:00
|
Lars Nilsson |
Uppenbarligen har den svenska regeringen inget lärt av Estoniakatastrofen mer än hur man tillsätter utredningar som inte leder till någonting. I Sverige kan vi bara lägga ner krut på friår och 40-50 miljarder på järnvägar i Norrland som ingen behöver. Var klar över att det inte ens finns en fungerande räddningsorganisation om en katastrof av liknade omfattning händer INOM SVERIGE. Det har ansvariga myndigheter varnat för i åratal.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-29 20:42:00
|
Sandra G |
Men snälla Lars Nilsson, det är som det är, katastrofen växer för var dag, "vi" hinner inte med att få dit hjälp i samma takt som skadade/döda ökar. jag tror nog att regeringen gör vad de kan. I det här landet är vi faan aldrig nöjda!!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-29 21:03:00
|
Lars Nilsson |
Men snälla Sandra G, jag tror också regeringen gör vad den kan, men det räcker inte för den vaknade för sent och handlade inkompetent. Säg till anhöriga och överlevande både nu och vid Estoniakatastrofen att folk i det här landet aldrig för faan är nöjda får Du höra vad dom säger! Jag är inte helt säker på att dom ställer upp på Din omdöme.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-29 21:30:00
|
Unto S |
Lars Nilsson en cynisk inskränkt småborgerlig person som gör inrikespolitik av 100 000 döda människor. Du ska vädja till din vän George W Bush, han kan skicka bombplan till Sydasien, döda ytterligare 100 000 som han har gjort i Irak. Sedan kan du skylla på Persson och sossarna. Hade borgarna styrt så hade de använt resurserna för att hjälpa Bush att döda så många araber som möjligt. Jag tackar Persson för att han inte gick på borgarnas linje. Nu finns det resurser att hjälpa miljoner behövande.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-29 21:47:00
|
Lars Nilsson |
Svar till Unto S: Som få tyvärr insett har Du naturligtvis helt rätt. Mitt underliggande hemliga utom för Dig budskap är att vädja till min gode vän Bush att skicka bombplan till katastrofområdet. Säga vad man vill om tokvänstern, men förutsägbar är den alltid.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-30 15:33:00
|
Thomas L. Aabo |
Lars, Unto tror att han har en helhetsyn som via andra saker och att hans tokroliga inlägg gör honom till en en intellektuel gigant jämfört med oss andra.
|
|