Jag vill hjälpa

Inlägg #1: Postat: 2004-12-29 22:25:00
Mysan
Du kan ju alltid ringa till läkare utan gränser eller till röda korset och fråga om de behöver en sjuksyster.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-30 11:26:00
Niklas J
Röda Korset har just nu en uppmaning: Skänk pengar! De skriver mer om personal och behovet av personliga insatser på sin svenska hemsida, www.redcross.se : "Med anledning av katastrofen i Sydasien får vi just nu många förfrågningar om lediga frivilliguppdrag och uppdrag på plats i katastrofområdena. Vi är djupt tacksamma över det stora engamang människor visar. För närvarande kan vi dock inte rekrytera fler medarbetare till Asien.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-30 14:41:00
Unto S
Det är vackert när man har sin barnatro kvar, den där lilla naiviteten. Tänk efter! Men om du absolut måste göra någonting så gör som en frivilligorganisation i Tyskland har gjort. På brist av flygplan hyrde de en rysk ambulansflygplan. För svenskarna duger bara engelska och amerikanska flygplan enl. UD Utrustade planet med sjukvårdsutrustning och sjukvårdspersonal. Om några timmar landar hjälpen i det värst drabbade området.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-30 20:31:00
Beth4020
Ja, visst kan jag verka naiv att jag vill hjälpa. Men om man har en liten känsla av att varit med om bottenlös förtvivlan så vet man att det behövs hjälp. Denna hjälp behöver inte alltid bestå av traumateam utan av ren medmänsklighet. jag är inte heller dummare än att jag vet att behovet kommer att öka. Tack för tipsen och jo, jag har tagit kontakt med hjälporganisationer.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-31 00:21:00
memuero
Cath/ Du skriver det som jag tror många känner, inte ett dugg naivt!
Laddar...