Våga vägra barn

Inlägg #1: Postat: 2004-12-29 10:55:00
Sunny
Båda älskar barn. Min fosterdotter vill inte ha egna o hon vill framför allt inte ha barn ensamma o hon är singel.
Min "hemgjorda" dotter har vait sambo i 15 år med en underbar pappakandidat o de har ändrat sig efter att många år ha valt bort barn: Hon är fyllda 35 men väntar nu ett planerat barn.Visst tickar klockan: de känner att det är nu eller aldrig.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-29 12:08:00
Sofia Hadjipetri
Är klockan något "naturligt" inbyggt? Hos både kvinnor och män? Eller kan klockan framkallas av viljan?
Inlägg #3: Postat: 2004-12-29 19:55:00
Sunny
För kvinnan finns det ju en begränsad tid.De första 10 åren tillsammans talde de inte ens om barn; de reste o pluggade o sköt ett beslut på framtiden. När dottern fyllt 32 tog de uppfrågan. De ville ju leva hela livet samman men vet att sånt kan ändras. Då skulle min dotter inta ha chansen att börja om med barn medan min svärson skule kunna skaffa barn minst 20 års till.
När hon fyllde 34 hade de bestämt sig men tyvärr dog det barnet i magen. Nu gläder de sig åt den nya graviditete
Inlägg #4: Postat: 2004-12-30 11:30:00
Sofia Hadjipetri
Att vara fysiskt benägen att skaffa barn, betyder inte att man kan vara själsligt och fysiskt närvarande i barnets uppväxt. Alltså, att din dotters sambo kan bidra med säd i minst 20 år till, innebär alltså egentligen inte per automatik att han kommer att vara frisk och kry och en "bra pappa". Krasst sagt.
Inlägg #5: Postat: 2004-12-30 11:31:00
Sofia Hadjipetri
Dock mste jag ju tillägga att jag också gläds åt deras skull. Och jag menar det. Det är alltid trevligt att få något man länge längtat efter.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-31 20:52:00
Sunny
Du har absolut rätt. Ju äldre föräldrar desto strörre är den statistiska risken att barnen blir föräldralösa unga. Jag var 19 när jag fick mitt första barn men pappan var över 40 o det VAR en sak vi tänkte på. Nu är han fylllda 80 så det gick bra. En jämnårig man kan ju dö i både olyckor o sjukdom.
Laddar...