Fakta om invandringen

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-12-29 00:37:00
stålis
Ja, det är märkligt att bara jag av alla sourze-skribenter vågar kräva en invandringspaus. Ändå får mina artiklar i ämnet alltid höga betyg och massor med läsare. En dold opinion? Ja, jag vet folk som inte vågar säga sin mening av rädsla för att inte få jobb och av rädsla för att "skada" sitt parti. Det är lite DDR över dagens Sverige.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-29 23:21:00
Friskytten
Lite DDR? Det kan nog stämma. Stämma riktigt bra faktiskt. I dag var det en insändare som kritiserade brottsutveckling i samband med invandring. Han var anonym! Något som DN normalt inte tillåter insändare att vara. Detta säger oss något. Något otäckt...
Inlägg #3: Postat: 2004-12-30 00:16:00
stålis
Missade det. Trots att jag har DN.
Fast nästan slutat läsa den. Liksom andra papperstidningar. Enklare att läsa deras webbupplagor.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-31 14:21:00
Jan Schmidt
Bo Södersten är en förvirrad reaktionär tok, en samhällsdebattens clown, vars olika braskande "uttalanden" och "avslöjanden" med rätta brukar ignoreras av seriösa debattörer, både till höger och till vänster. Så vitt jag vet är han dessutom ekonomiprofessor mer på politiska meriter än på verkligt arbete men där kan jag ha fel är det väl bäst att tillägga. Hursomnhelst, jag skulle ta hans siffror på vad invandringen "kostar" med en mycket stor nypa salt om jag var som ni...
Inlägg #5: Postat: 2004-12-31 14:23:00
Jan Schmidt
Svar 1: Det kanske helt enkelt är så att de som gillar och berömmer dina artiklar inte är intelligenta nog att åstadkomma en egen?
Inlägg #6: Postat: 2005-01-02 02:42:00
Anders Klasson
suck! Ja,ja Jan Schmidt,givetvis
har du rätt och alla andra fel.Såna
som jag,Stålis, Friskytten,Ulf Nilsson
på Expressen, proffessor Bo Södersten med flera är givetvis
inga seriösa skribenter utan vi
är givetvis alla Nazister som
kommer direkt från Adolf Hitlers tredje Rike hitresta via
en tidsmaskin tillverkad på Chamlers år 2015.Vi är i dina ögon
bara "onda" som bara vill dom stackars invandrarna illa.suck!
Bara du är "god" och "seriös".suck!
Inlägg #7: Postat: 2005-01-02 02:46:00
Anders Klasson
Väckarklockor funkar nog inte på
Herr Schmidt.suck!
Inlägg #8: Postat: 2005-01-02 21:27:00
Jan Schmidt
Anders Klassons inlägg här och i andra trådar är ett tydligt bevis för det riktiga i mitt påstående i svar 5 ovan.
Inlägg #9: Postat: 2005-01-02 22:55:00
Friskytten
Tydligt? Jag tror att om detta är din uppfattning om vad som är tydligt så är nog åtskilliga intresserade av hur du exemplifierar begreppet otydligt. För övrigt, för att komplettera svar 6, så anser kanske Jan att Venstre, regeringspartiet i Danmark, kanske är något slags kryptonazister eller liknande? Jag menar, de begär ju i någon mån att invandrare ska integrera sig i det land de kommer till.
Inlägg #10: Postat: 2005-01-03 12:00:00
Jan Schmidt
"Begär i någon mån att invandrare ska integrera sig"! Det var en mild beskrivning på en regering som nästan infört raslagar! Hur vore det att ta en liten tripp till den värld vi andra lever i någon gång, herr Friskytt?
Inlägg #11: Postat: 2005-01-03 22:50:00
Anders Klasson
Hörrdu Jan Schmidt "en liten tripp till den värld vi andra lever i" säger du.
Jag har ljushåriga kompisar som
blivit antastade av invandrare,en
av polarna fick stenar i skallen och
den andre blev misshandlad.När
jag försökte jaga ifatt "kulturberikarna" och ställa dom till svars var dom spårlöst försvunna.Detta är "den värld vi andra lever i" Jan S,nöjd????????????
Inlägg #12: Postat: 2005-01-04 09:28:00
Jan Schmidt
Ja, och jag känner invandrare som blivit misshandlade av svenskar. Så var hamnar vi då..?
Inlägg #13: Postat: 2005-01-04 22:12:00
Friskytten
Svar 10. Nästan infört raslagar? Länk till artikel som visar detta tack! Svar 12. Vi hamnar mitt i din längtan efter "action". För det är den längtan efter konfrontation och våld som styr dig och andra som i mångkulturens namn låtsas vara människovänliga humanister.
Inlägg #14: Postat: 2005-01-05 08:53:00
Jan Schmidt
Är Friskytten, Klasson, Stålis och Bubblan samma person? Är Mustafa Höst tillbaka? Ni svarar jävligt ivirigt åt varandra, i alla fall ?!
Inlägg #15: Postat: 2005-01-06 00:15:00
stålis
Nej, vi är De tre musketörerna. Fast vi egentligen är fyra, fast vi kallar oss ändå bara för De tre musketörerna. Precis som i boken och filmerna!
Inlägg #16: Postat: 2005-01-06 02:27:00
Jan Schmidt
Nej, bäste "friskytt", där tar du fel. Eller du bryr dig förmodligen inte. Du bara vräker ur dig någonting som du tycker verkar bra och lagom förolämpande, eller hur? Och du gör det därför att du inte har några sakliga argument kvar, inte sant? Inte för att du hade några till att börja med, men du kanske trodde det?
Inlägg #17: Postat: 2005-01-06 02:30:00
Jan Schmidt
En kompis till mig hade en bra skylt på sin vägg. Där stod: "Caution! Be sure brain is engaged before operating mouth!" Jag tycker "de fyra musketörerna" ska sätta upp varsin sådan ovanför sina respektive datorer byt gärna ut "mouth" mot "fingers", dock så ni säkert förstår vad som menas.
Inlägg #18: Postat: 2005-01-06 04:26:00
Anders Klasson
Jan S, du kanske skulle behöva den
där skylten själv.Utomstående som
tittar in hit kanske tycker att man borde bli förbannad på dig.Men
eftersom jag haft kompisar som
är "Väänster" eller Vänsterpartister
så vet jag ju på ett ungefär vilken
jargong ni har och om den delvis
medvetna och delvis omedvetna
tron på er egen "godhet".
Inlägg #19: Postat: 2005-01-06 15:50:00
Jan Schmidt
Intressant! Här och på ett annat ställe försöker Klasson nita mig med min humanism. Orginellt grepp, onekligen...
Inlägg #20: Postat: 2005-01-07 10:08:00
Friskytten
Svar 16. Det blev ingen länk till någon artikel om raslagar kan jag se. Nej då. Det var inget försök att hitta någon särskilt raffinerad förolämpning, det var ett helt spontant antagande om hur du och dina meningsfränder egentligen fungerar.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...